Travel hub Travel hub .

Travel hub

مروري بر مهمترين تصميمات نظامي روسيه در سوريه

تور روسيه



بين الملل > تور روسيه / خاورميانه - ايسنا نوشت: رئيس‌جمهور روسيه روز دوشنبه پايان عمليات ارتش خود در سوريه را اعلام و به وزير دفاع خود دستور داد كه نيروهاي اصلي روسيه را از سوريه خارج كند.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا / تور روسيه ..)، به نقل از شبكه خبري الجزيره، دستور ولاديمير پوتين براي خروج نيروهاي اصلي روسيه از سوريه براي همگان غافلگيركننده بود همانطور كه ورود نيروهاي روسيه براي جنگ عليه داعش در سوريه نيز براي همگان غافلگيركننده بود و بسياري از طرف‌هاي غربي به آن اعتراض كرده بودند.

مهم‌ترين مسائل و موارد مربوط به مداخله نظامي روسيه در سوريه به شرح زير است:

21 سپتامبر 2015: روسيه درباره هماهنگي نظامي با اسرائيل درباره سوريه صحبت كرد.

30 سپتامبر 2015: ارتش روسيه حملات خود عليه گروه‌هاي مسلح در سوريه را آغاز كرد. اين حملات به درخواست مشروع دولت سوريه و با هدف كمك به ارتش سوريه براي كنترل بر مناطق تحت سيطره گروه‌هاي مسلح صورت گرفت. اين حملات نقش مثبتي در كمك به ارتش سوريه داشت و باعث شد كه نيروهاي دولتي سوريه بسياري از مناطق از جمله مناطق حومه حلب را آزاد كنند.

24 نوامبر 2015:
 تركيه يك جنگنده روسي را به بهانه نقض حريم هوايي‌اش سرنگون كرد. سرنگوني اين جنگنده موجب تنش در روابط ميان دو كشور شد و مسكو تحريم‌هاي اقتصادي را عليه آنكارا اعمال كرد.

26 نوامبر: روسيه راه‌اندازي سامانه موشكي إس400 در سوريه را اعلام كرد.

سوم دسامبر: روسيه فرودگاه الشعيرات در حمص را به عنوان دومين پايگاه نظامي خود در سوريه راه اندازي كرد. - تور روسيه ...

14 مارس: پوتين به وزير دفاع خود دستور خارج كردن نيروهاي اصلي از سوريه را داد. سوريه نيز تأكيد كرده كه اين اقدام با هماهنگي ميان پوتين و بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه صورت گرفت.

اين اقدام روسيه همزمان با آغاز مذاكرات ژنو ميان هيات دولت و مخالفان سوريه و در حالي صورت گرفت كه از حدود دو هفته پيش آتش‌بس در اين كشور برقرار شد.

 

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۰۳:۳۳ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :