Travel hub Travel hub .

Travel hub

الاخبار بررسي كرد: پيامدهاي عقب‌نشيني نيروهاي روسيه از سوريه



بين الملل > تور روسيه > خاورميانه - تسنيم نوشت: يك روزنامه لبناني در گزارشي به بررسي پيامدهاي اقدام روسيه مبني بر عقب‌نشيني بخش عمده‌اي از نيروهاي نظامي اين كشور و سوريه پرداخت.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، روزنامه الاخبار در گزارشي به بررسي ابعاد و پيامدهاي مستقيم اقدام روسيه براي خروج نظاميان خود از خاك سوريه پرداخته و مي‌نويسد: عقب‌نشيني روسيه از سوريه پيامدهاي مستقيمي را بر ايران و حزب‌الله لبنان خواهد داشت. اعلام روسيه مبني بر عقب‌نشيني بخش عمده‌اي از نيروهاي نظامي خود كه در سوريه مستقر هستند، خارج از روند طولاني مذاكرات براي مرتب كردن اوضاع سوريه هم‌زمان با مذاكرات بين‌المللي در زمينه راهكارهاي مسالمت‌آميز حل اين بحران نيست. تور روسيه ..<

اگر تفاهم روسيه و آمريكا بعد از آغاز مذاكرات وزراي خارجه اين دو كشور از زمان هاي طولاني گذشته نهايتاً به آتش‌بس نظامي منتهي شد كه همچنان دوام آورده است ، بايد گفت كه روند شتابان تحولات سوريه در روزهاي اخير به گونه اي ادامه پيدا مي‌كند كه نشان دهنده سيگنال‌هاي بيشتري از مرحله آينده است. مرحله‌اي كه احتمالاً لبنان نيز از بخش اساسي اين توافق شاهد پيامدهاي اين مرحله خواهد بود.

براساس اطلاعاتي كه گزارش‌هاي غربي از طرف‌هاي ما در لبنان به دست آورده‌اند، اقدام روسيه در بيرون كشيدن نيروهاي خود از سوريه غافلگيركننده نبود و بخشي از ترتيبات ميداني است كه به صورت تدريجي به حل و فصل موضوع جنگ در سوريه منتهي مي‌شود. اين اقدام بخشي از راهكار رسيدن به حل و فصل نهايي يا نسبتاً نهايي درگيري‌هاي سوريه است كه با تمامي نيروهاي ميداني و تمامي دولت‌هاي حامي اين كشور از يك ديدگاه تعامل كرده و بر ضرورت رسيدن به راه‌حل فراگير مبتني بر آغاز آتش‌بس تا زمان رسيدن به روند مسالمت‌آميز حل بحران تأكيد خواهد داشت. قرار است تمامي كساني كه در اين روند مانع‌تراشي مي‌كنند، در تقابل با حكومت هاي اصلي و ميزبان اين تفاهم (يعني آمريكا و روسيه - تور روسيه ) قرار بگيرند.

تفاهم‌ بين روسيه و آمريكا مبني بر حل و فصل اوضاع سوريه به آن معنا نيست كه به مخالفان اين كشور هر آنچه كه مي‌خواهند داده شود و تسلط و پيروزي آنها بر سوريه محقق گردد، بلكه به معني ديدگاهي فراگير است كه تمامي گروه‌هاي مستقر در سوريه از جمله ارتش سوريه را مدنظر داشته باشد، چرا كه مسكو براي مرحله آينده توجه ويژه‌اي به اين ارتش دارد.

در سازش پيشنهاد شده، مرحله اساسي براي حمله آمريكا و روسيه و متحدان آنها به گروه تروريستي داعش در مراكز استقرارشان وجود دارد. اين مرحله با انجام آماده سازي‌هاي لازم در سطوح مختلف آغاز مي‌شود و شامل بخش اساسي از روند حل و فصل نهايي اوضاع سوريه خواهد بود. در هفته‌هاي آينده رويكرد كلي اين عمليات مشخص خواهد شد.

تور روسيه .....

اقدامات اجرايي تفاهم بين جان كري و سرگي لاوروف در عرصه سوريه، -اگر نگوييم در هفته‌هاي آينده - طي ماه‌هاي آينده دنبال مي‌شود. در اين ميان لبنان ارتباط مستقيمي با تحولات سوريه خواهد داشت. چرا كه رسيدن به اين توافق متضمن توافق بر سر راهكارهاي مبارزه با داعش خواهد بود كه بر اساس آن به احتمال فراوان نيروهاي حزب‌الله در مرزهاي لبنان و سوريه متمركز خواهد شد. البته صحبت در مورد اين واقعيت هنوز زود است، چرا كه بعد از اقدامات روسيه مرتبط با سرنوشت بشار اسد، ايران مواضع نهايي خود را اعلام نكرده است، اما تمركز حوادث سوريه به ويژه نزديك شدن به حملات هوايي بر ضد گروه تروريستي داعش باب احتمال‌ها و سؤال‌هاي مطرح شده در مورد حزب‌الله را در صورت به اجرا گذاشتن اين توافق افزايش مي‌دهد.

در اين شرايط بايد ديد آيا حزب‌الله لبنان اقداماتي را در سايه متغيرات قابل پيش بيني خواهد داشت. آيا حزب‌الله بار ديگر با قدرت در عرصه داخلي لبنان مثل يك پرونده رياست جمهوري وارد خواهد شد يا اينكه اوضاع داخلي و به حالت شكننده خود رها خواهد كرد تا شاخص‌هاي كلي حل و فصل اوضاع سوريه آشكار گردد؟


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۰۹:۰۹ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :