Travel hub Travel hub .

Travel hub

روز زن در روسيه

روز زن در روسيه

 

در روسيه هم مثل خيلي از كشورها، هشتم مارس، روز زن است.

بر خلاف روز مرد (۲۳ فوريه - تور روسيه )، در روز زن، بازار گل و شكلات و هديه داغ مي‌شود. در محيط كار هم روز زن را جشن مي‌گيرند و گاهي دفتر را تزيين مي‌كنند و به خانم ها گل و كادو هديه مي‌دهند.
نماد روز زن در روسيه، از دوران شوروي به اين طرف، گل خوشه اي و زرد رنگ «اقاقياي نقره اي» است كه در روسيه به آن «ميموزا» (Mimosa) مي‌گويند. اين گل در شمال ايران هم به وفور پيدا مي‌شود، هرچند كه بومي استراليا است.
در اين روز هديه دادن گل لاله هم بسيار مرسوم است.

 

هم روز مرد و هم روز زن در روسيه تعطيل است. امسال دوشنبه را هم كه بين تعطيلات آخر هفته (شنبه و يكشنبه - تور روسيه ) و سه شنبه بود تعطيل كردند.
با اين توضيح كه در روسيه اگر بين تعطيلات را به خاطر رفاه مردم تعطيل كنند، به جايش مردم يه روز تعطيل ديگر (معمولا شنبه) سر كار مي‌روند.

تور روسيه

جمعيت زنان در روسيه ۱۰ ميليون بيشتر از جمعيت مردان است. به عبارت ديگر، به ازاي هر ۱۰۰ مرد، ۱۱۵ زن در روسيه زندگي مي‌كند.
در مقام مقايسه، جمعيت زنان در ايران، ۱ ميليون كمتر از مردان است. يا به عبارتي، به ازاي هر ۱۰۰ مرد، ۹۷ زن در ايران زندگي مي‌كند.
شايد به همين دليل باشد كه در روسيه بيشتر زن مي‌بينيد تا مرد. به خصوص كه خانم‌هاي روسي به طور تاريخي سختكوش و اهل كار هستند و در اكثر محيط‌هاي كاري، تعداد خانم‌ها بيشتر از مردان است.
خانم‌هاي روس در مشاغل سختي مثل برفروبي و رفتگري هم فعال هستند، هرچند كه تقريبا ۱۰۰ درصد مردم روسيه، چه زن و چه مرد، باسوادند.
شايد به دليل استقلال مالي خانم‌ها باشد كه مردسالاري در روسيه كمرنگ است. با اين وجود، رتبه روسيه در خشونت خانگي رتبه بسيار بدي است.

با توجه به اين كه عمر مردان كمتر از خانم هاست (تور روسيه - كه يكي از دلايل عمده آن مصرف زياد الكل عنوان مي‌شود) روسيه با بحران «بابوشكا» هاي تنها روبرو است. «بابوشكا» (Babushka) به روسي يعني مادربزرگ يا خانم مسن.
اكثر اين خانم ها صاحبخانه هستند (به دليل خصوصي سازي بعد از شوروي ) و حقوق بازنشستگي مي‌گيرند، اما درصد قابل توجهي از آن ها دست تنها هستند و فاميل و خانواده اي ندارند.
به همين دليل همسايه ها به اين خانم‌هاي مسن رسيدگي مي‌كنند و در موارد زيادي، بعد از فوت آن خانم، خانه او را به ارث مي‌برند.
حتي در دوراني شركت‌هايي به وجود آمده بودند كه با اين خانم‌ها قرارداد مي بستند تا در قبال پرستاري و نگهداري و پرداخت مبلغي ماهانه، بعد از فوتشان خانه را به ارث ببرند.

تور روسيه

 

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۷:۲۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :