Travel hub Travel hub .

Travel hub

تايم لپس: پياده روي در مسكو

تور روسيه

 

 

طبق رسمي قديمي به نام «نارودنايه گوليانيه» (Narodnoe gulianie)، در جريان جشن هاي خاصي مثل سال نو، «ماسلنيتسا» (جشن آغاز بهار - تور روسيه )، «روز پيرزي» (پايان جنگ جهاني دوم) و… مردم در محل هاي خاصي در شهر و روستا به شادي و قدم زني مي پردازند.

در اين جشن هاي خياباني، معمولا بساط سيرك و رقص و موسيقي و بازراچه هايي براي فروش مواد غذايي و كادو و سوغاتي و… برپاست.
مردم دسته جمعي و خانوادگي بيرون مي روند. زن و شوهر دستشان را حلقه كرده و نامزدها عشقولانه قدم مي زنند. سگ ها هم كه از شلوغي خوششان مي آيد بين دست و پاي مردم بازي مي كنند و بچه ها دنبالشان.
يكي از رقص هاي خاص روس ها كه در اين مراسم اجرا مي شود (معمولا در شهرهاي كوچك تر)، رقص و آواز دسته جمعي به صورت دايره وار است كه «خاراوُد» (Khorovod / تور روسيه ) نام دارد.

 

در شهرهاي بزرگ مثل مسكو، شهرداري از قبل ليست محل ها و برنامه هاي آماده شده را اعلام مي كند. مهمترين آن ها در ميدان سرخ، نزديك كاخ كرملين و كليساي معروف «سنت باسيل» با آن گنبدهاي رنگي پيازي شكلش برگزار مي شود. وجود چرخ و فلك، بازارچه، پيست اسكي و هاكي روي برف، رقص و موسيقي و مجسمه هاي متحرك، نوازندگان خياباني، چراغاني زيبا و از همه مهم تر، نوستالژيك و خاطره انگير بودن اين مكان، از دلايلي است كه مردم را با وجود شلوغي زياد به اين ميدان مي كشاند.

روسيه

به طور كلي، روس ها اهل نشستن در خانه نيستند و به هر بهانه اي كه شده به بيرون مي زنند، حالا به خاطر قدم زدن با سگ باشد، يا سيگار كشيدن، يا بيرون بردن بچه ها براي بازي و هواخوري. حتي در اوج سرما و برف و بوران، در پارك هاي نزديك مجتمع هاي مسكوني، مادرهاي كالسكه به دست مي بينيد.

در كل روزهاي تعطيلات سال نو، شهر خلوت است، اما هوا كه رو به تاريكي مي رود، مردم براي پياده روي دست جمعي بيرون مي روند.
كليساي ارتودوكس روسيه، كريسمس (تولد حضرت مسيح) را روز ۷ ژانويه جشن مي گيرد و به همين دليل ديروز مركز شهر خيلي شلوغ بود، به حدي كه جاي سوزن انداختن نبود و نشد تا از داخل ميدان سرخ فيلم بگيرم. اما با وجود اخطار هاي مكرر پليس براي سد نكردن راه مردم، چند تكه اي فيلم از خيابان منتهي به ميدان سرخ گرفتم كه به صورت تايم لپس مشاهده مي كنيد.

موسيقي استفاده شده در اين ويدئو، مربوط به فيلمي است ساخت شوروي به نام «مسكو اشك‌ها را باور نمي‌كند / تور روسيه » كه در زمان خود برنده جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي شد. 

سفر به روسيه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۳۳:۴۵ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :