Travel hub Travel hub .

Travel hub

خالكوبي تبهكاران روسيه

خيلي ها به دلايل اعتقادي يا براي زيبايي خالكوبي مي كنند. اما در بعضي از كشورها، خالكوبي به معناي عضويت در گروه هاي تبهكار است.
در اين ميان، خالكوبي تبهكاران و زندانيان روس شهرت بين المللي دارد و در اين زمينه منابع و كتاب هاي زيادي وجود دارد. هرچند كه بيشتر اين تحقيق ها در زمان شوروي سابق انجام شده و بعضي از اين طرح ها از مد افتاده و طرح هاي جديدي جايگزين شده اند.
ضمن اين كه اين نوع خالكوبي ها بيشتر بين خلافكارهاي سابقه دار رايج است و به اين معني نيست كه همه زنداني ها خالكوبي دارند.

خالكوبي خلافكاران روس بسيار پيچيده، اما به نسبت نظام مند است. طرح هاي مختلف در قسمت هاي مختلف بدن معاني مختلفي دارند و شرح كاملي از زندگي خلافكار، سابقه مجرم و خلاف هاي او، سال هاي حبس، موقعيت او در زندان و اعتقادات وي به دست مي دهند.

بعضي از خالكوبي هاي زندان جنبه تنبيهي دارند. مثلا خلافكاري كه در ورق بازي باخته و بدهي اش را پرداخت نمي كند، مجبور مي شود تصاوير مستهجن خالكوبي كند تا هميشه مايه خجالت او باشد.

خالكوبي روي پيشاني معمولا به اجبار صورت مي گيرد تا فرد را تحقير كنند و به ديگران هشدار بدهند. مثلا خلافكاري كه جرمش كودك آزاري است، روي پيشاني خالكوبي مي كنند. يا اگر يكي از زندانيان طبقه اجتماعي خيلي پاييني داشته باشد، او را روي پيشاني خالكوبي مي كنند و به اين صورت به راحتي مورد سوء استفاده جنسي قرار مي گيرد.

آن ها كه روي صورت خالكوبي مي كنند، معمولا زندانيان مادم العمر هستند كه اميدي به بازگشت به جامعه ندارند. بعضي از آن ها روي پلكشان مي نويسند «من را بيدار نكن!».
براي اين كار، زير پلك يك قاشق مي گذارند تا موقع خالكوبي چشم آسيب نبيند.

تور روسيه ...

خالكوبي هاي روي شانه، مثل درجه هاي نظامي، موقعيت و مقام را نشان مي دهند و اين كه فرد خالكوبي شده در زندان از چه كسي حرف شنوي دارد.
بعضي از زنداني ها همين درجه ها را روي انگشتشان خالكوبي مي كنند تا وقتي كه لباس به تن دارند هم ديگران رتبه و مقام آن ها را دست كم نگيرند.

يكي از جالب ترين قسمت هاي خالكوبي تبهكاران روسيه، طرح هايي است كه به شكل انگشتر روي انگشت خالكوبي مي كنند كه به شكل نظام مندي جرم خلافكار را بازگو مي كند.

خالكوبي هاي روي بازو و سينه شكم و پشت شرح زندگي و خلاف هاي تبهكار و اعتقادات زنداني را بازگو مي كند.
هر يك گنبد پيازي شكل كليساهاي روسيه، به معني يك دوره حبس است. مثلا كسي كه ۳ گنبد خالكوبي كرده، يعني ۳ بار (يا در بعضي موارد، ۳ سال- تور روسيه ) زنداني بوده.
جمحمه يعني كه جرم خلافكار، قتل است. يا مثلا عنكبوت و تار عنكبوت يعني كه فرد به مواد مخدر اعتياد دارد.
تصاوير مذهبي (مسيحيت ارتودوكس / تور روسيه )، شخصيت هاي سياسي، لنين و استالين، گربه، ستاره، پرنده، زنان زيبا و… از ديگر طرح هاي خالكوبي تبهكاران است.

به طور كلي، هر كسي كه بيشتر خالكوبي داشته باشد، يعني خلافش سنگين تر است، از كسي ترس ندارد، سابقه دار تر است و احترام بيشتري بين ديگر زنداني ها دارد.
ضمنا كساني كه طرح هايي خالكوبي كنند كه شايستگي آن را ندارد، به شدت تنبيه مي شوند. كتك مي خورند، مورد تجاوز قرار مي گيرند و و به طرز دردآوري خالكوبي شان را پاك مي كنند.

در زندان هاي روسيه خالكوبي ممنوع است و به دليل در دسترس نبودن امكانات، رنگ خالكوبي ها آبي رنگ پريده و خط و خطوط كمي محو هستند.
در بعضي زندان ها، هنوز هم از مخلوط ادرار با دوده حاصل از سوزاندن پاشنه كفش، جوهر خالكوبي درست مي كنند يا مثلا سيم گيتار و ريش تراش برقي به عنوان دستگاه خالكوبي استفاه مي شود.

خلافكار زن هم خالكوبي مي كنند، اما خيلي كمتر و با طرح هاي متفاوت و البته زنانه.
به طور كلي، خالكوبي در روسيه، به آن اندازه كه در آمريكا و بعضي كشورهاي اروپايي مد است، در روسيه طرفدار ندارد.

 

 

تور روسيه ---- سفر به روسيه 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۴۱:۱۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :