Travel hub Travel hub .

Travel hub

تور روسيه - ويكوپ نيوِستي

 

يكي از سنت هاي جالب روس ها در مراسم عروسي، «ويكوپ نيوِستي» (vikup nivesti - تور روسيه ) يا آزمون هاي كوچك و خنده داري است كه اقوام و دوستان عروس براي داماد ترتيب مي بينند.

آقا داماد وقتي كه با دسته گل به منزل عروس خانم مي رود تا او را با خود به محضر يا كليسا ببرد، با چندين و چند جور آزمون فيزيكي و روانشناسي و هوش و… مواجه مي شود كه اگر از عهده شان بر نيايد، بايد جريمه بدهد. معمولا دوستان آقا داماد پول به دست آماده اند تا جريمه را نقدا پرداخت كنند.

 

مثلا بايد از راه پله بالا برود، بدون آن كه پايش را رو پله بگذارد. يا مثلا از بين چند جاي بوسه روي كاغذ، لبان عروس را تشخيص بدهد. يا كهنه بچه را روي عروسك عوض كند.
سناريوهاي اين مسابقه ها خيلي مختلف و خلاقانه است و كلي خاطره مي شود. خلاصه تا پدر داماد را در نياورند و از هفت خوان رستم رد نشود، دستش به عروس خانم نمي رسد.  تور روسيه ...

 

ريشه اين سنت به قرن ها قبل باز مي گردد. آن زمان ها داماد قبل از بردن عروسش، به اقوام و دوستان عروس هداياي كوچكي مثل پارچه و مواد خوراكي مي داده.

سنت ديگري هم در ميان برخي مناطق روسيه رايج بوده كه ديگر منسوخ شده و شباهت زيادي به شيربها دارد. داماد مي بايست مبلغي را به خاطر باكره بودن دختر به خانواده او پرداخت مي كرده.

جداي «ويكوپ نيوِستي» كه سمبليك بوده و جنبه شوخي و تفريح دارد، سنت «شير بها» هنوز هم بين مسلمان هاي روس رواج دارد و به آن «كاليم» مي گويند.

جالب اين كه تا حدود يك قرن پيش، سنت جهيزيه يا «پريدانويه» (pridanoye) بين روس ها مرسوم بوده و هنوز هم مردم با اين سنت آشنا هستند.

تور روسيه



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۳۵:۰۰ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :