Travel hub Travel hub .

Travel hub

مسكو: دسيسه جويي هاي تركيه عليه سوريه در شوراي امنيت مطرح مي شود

تور روسيه 



بين الملل > اروپا - ايرنا نوشت: وزارت امور خارجه روسيه با انتشار بيانيه اي با ابراز نگراني از اقدامات دولت تركيه عليه سوريه اعلام كرد: روسيه دسيسه جويي ها آنكارا در سوريه را به عنوان تهديد كننده امنيت منطقه خاورميانه و ساير مناطق همجوار را در شوراي امنيت سازمان ملل مطرح مي كند.

به گزارش ايرنا، وزارت خارجه روسيه امروز (دوشنبه) در بيانيه خود با اشاره به حملات توپخانه اي تركيه به مناطق مسكوني سوريه در مرز با تركيه آورده است: ارتش تركيه بخش هايي از سوريه را كه اخيرا توسط ارتش اين كشور و شبه نظاميان كرد از اشغال تروريست ها آزاد شده، هدف گلوله باران قرار داده است.
در ادامه بيانيه آمده است: بر اثر حملات توپخانه اي تركيه به مناطق مسكوني و مواضع ارتش سوريه، شمار زيادي از شهروندان سوري جان خود را از دست داده اند و زيرساخت هاي شهري و اماكن مسكوني تخريب شده است. " تور روسيه " ...
وزارت خارجه روسيه همچنين به ادامه كمك تركيه به گروه هاي تروريستي براي نفود به خاك سوريه اشاره كرده و افزود: گروه هاي تروريستي از طريق مرز مجروحان خود را به تركيه منتقل مي كنند و تروريست ها براي استراحت و تجديد قوا از سوريه به تركيه برمي گردند.
اين بيانيه آمده است: مسكو از اين گونه اقدام ها عليه سوريه به شدت نگران است و آن را به منزله حمايت از گروه هاي تروريستي بين المللي، نقض قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل و تعهدات تركيه به عنوان كشور عضو گروه بين المللي حاميان سوريه مي داند.
در پايان بيانيه تاكيد شده است: روسيه اين مساله را در شوراي امنيت سازمان ملل مطرح مي كند تا اين نهاد بين المللي اقدامات دسيسه جويانه انكارا را كه امنيت منطقه خاورميانه و ساير مناطق همجوار را تهديد مي كند، ارزيابي كند.
روسيه در ماه هاي اخير بارها تركيه را به كمك كردن به گروه هاي تروريستي ضد سوري متهم كرده است.
مقام هاي روس در اين رابطه اعلام كرده اند كه تركيه از داعش نفت قاچاق خريداري مي كند و در ازاي آن تسليحات مي دهد تا در سوريه به فعاليت هاي تروريستي ادامه دهد.
تركيه اين اتهام روسيه را رد كرده و ارتباط خود با داعش را منكر شده است.
گروه كشورهاي غربي عربي ضد سوري به پيشگامي آمريكا و عربستان تروريست هاي تكفيري را تجهيز و تسليح و براي براندازي حكومت سوريه و آغاز جنگ داخلي به اين كشور اعزام كردند.
روسيه از هفتم مهرماه براساس درخواست دولت سوريه و اخذ موافقت پارلماني سركوب هوايي تروريست ها به ويژه داعش را در اين كشور آغاز كرد و با انهدام چند هزار موضع سبب زمين گيري گروه هاي تروريستي و مرگ صدها تروريست شد و نظاميان سوري نيز توانستند مناطق زيادي از جمله در استان حلب نزديك مرز تركيه را از اشغال داعش آزاد كنند. ( تور روسيه )


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۲۶:۴۷ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :