Travel hub Travel hub .

Travel hub

مقام روس: توسعه برنامه موشكي حق ايران است/ موفقيت سفر ولايتي به مسكو

بين الملل > ديپلماسي - نماينده رئيس جمهوري روسيه در افغانستان و رئيس اداره دوم آسياي وزارت امور خارجه روسيه با تاكيد بر اين كه برنامه موشكي ايران شامل تحريم هاي ضد ايراني نيست، گفت: توسعه اين برنامه حق ايران است و اين كشور تسليحات تهاجمي توليد نمي كند.

به گزارش خبرآنلاين «زمير كابولوف» امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرگزاري روسيا سگودنيا در باره برنامه موشكي ايران افزود: روسيه در اين باره موضع خونسردانه اي دارد و نمي تواند با برنامه اي كه تحت تحريم هاي بين المللي نيست، مخالفت كند.

وي اظهار كرد: توسعه اين برنامه حق ايران است. در وهله اول برخي كشورها ايران را تهديد مي كنند و حق دفاع از خود را دارد.
كابولوف گفت: غرب در حالي بنا به ملاحظاتي نسبت به اين مساله نگران است كه اين مساله را از ياد برده در شرايط نياز شديد به ورود به بازار ايران، اين موضوع را فراموش كرده اند و اين نوعي رياكاري است كه در عرصه هاي مختلف شاهد هستيم.

وي همچنين با موفقيت آميز خواندن سفر اخير مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب به مسكو گفت: علي اكبر ولايتي سياستمداري باتجربه و صاحب نفوذ و بسيار سنجيده در ايران است و در سفر اخير ايشان به مسكو دو طرف توانستند موارد اصولي همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي اقتصادي و مساله سوريه را بررسي كنند.

رئيس اداره دوم آسياي وزارت امور خارجه روسيه افزود: ولايتي به عنوان مشاور رهبر انقلاب ايران در سفر به روسيه در موارد اصولي كه با ايران همكاري خواهيم كرد به مذاكره پرداخت

مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب از 12 تا 15 بهمن ماه به مسكو سفر و با سران روسيه ازجمله با «ولاديمير پوتين» رييس جمهوري روسيه ديدار كرد.

رييس جمهوري روسيه ضمن ابراز خرسندي از توسعه روابط راهبردي دو كشور گفت: ضروري است همكاري ها در تمامي زمينه ها گسترش يافته و از همه ظرفيت ها در اين جهت بهره برداري شود.

ولايتي نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات رييس جمهور روسيه، به ديدگاه مقام معظم رهبري در نگاه به شرق و توسعه همكاري ها با روسيه اشاره كرد و گفت:جمهوري اسلامي ايران و روسيه در جهت تنظيم روابط راهبردي و استراتژيك گام بر مي دارند و اين مسير بازگشت ناپذير در توسعه و گسترش همكاري هاي راهبردي و استراتژيك مي تواند به ايجاد ثبات و صلح در منطقه و عرصه بين المللي كمك نمايد.
ديدار با «الكساندر لاورنتيف» نماينده ويژه رييس جمهوري روسيه در امورسوريه از ديگر برنامه هاي مشاور امور بين المللي رهبرمعظم انقلاب در مسكو بود و دو طرف در خصوص مسايل سوريه رايزني وگفت وگو كردند. ( تور روسيه )

به گزارش بخش ديپلماسي رسانه اي سفارت جمهوري اسلامي ايران در روسيه، ولايتي و لاورنتيف درخصوص مهمترين موضوعات و مسايل تاثير گذار در سوريه ، منطقه وهمكاري هاي جمهوري اسلامي ايران و روسيه بحث و تبادل نظر كردند.

كابولوف رئيس اداره دوم آسياي وزارت امور خارجه روسيه در ادامه گفت وگو با خبرگزاري روسيا سگودنيا در باره امكان سفر وزير خارجه روسيه به ايران گفت: سرگئي لاوروف براي سفر به تهران دعوت شده، ولي هنوز توافق مشخصي در اين مورد صورت نگرفته است و بعيد نيست كه سال 2016 انجام گيرد. تور روسيه ...


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۲۸:۴۹ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :