Travel hub Travel hub .

Travel hub

"رزمايش بزرگ" روسيه در درياي خزر


بين الملل > ديپلماسي - ايسنا نوشت: وزرات دفاع روسيه با صدور بيانيه‌اي از تصميم اين كشور براي انجام يك مانور نظامي بزرگ در درياي خزر خبر داد. قرار است در اين مانور بيش از۵۰ فروند كشتي نظامي ارتش روسيه شركت كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا- تور روسيه )، به نقل از دويچه‌وله آلمان، در بيانيه وزرات دفاع روسيه اعلام شده كه مقدمات برگزاري مانور نظامي در درياي خزر به پايان رسيده و كشتي‌هاي جنگي روسيه مستقر در اين دريا براي عمليات نظامي آماده مي‌شوند.

وزرات دفاع روسيه اعلام كرده است كه در رزمايش بزرگ درياي خزر انواع تكنيك‌هاي نظامي از جمله پرتاب موشك و تيراندازي به سوي اهداف زميني، دريايي و هوايي تمرين مي‌شود.

برگزاري رزمايش ارتش روسيه در درياي خزر با توجه به عمليات جنگي اين كشور در سوريه اهميت دارد. ارتشروسيه براي نخستين بار ۷ اكتبر ۲۰۱۵ از درياي خزر ۲۶ موشك كروز در حمايت از ارتش سوريه شليك كرد. اين موشك‌ها از روي ۴ ناو‌ جنگي روسيه در خزر شليك شدند و از بالاي خاك ايران عبور كردند.

كارشناسان مي‌گويند در درياي خزر بيش از ۲۰۰ ناو جنگي مستقر است.

درياي خزر بين روسيه، ايران، آذربايجان، تركمنستان و قزاقستان مشترك است و هنوز رژيم حقوقي و مرزهاي آبي آن مشخص نشده است. با توجه به لاينحل ماندن رژيم حقوقي درياي خزر كارشناسان امور اين دريا بهره‌برداري نظامي از خزر را مانعي جديد براي تعيين رژيم حقوقي آن مي‌دانند.

روسيه و ايران در درياي خزر صاحب نيروي دريايي هستند. ۳ كشور ديگر ساحلي خزر (تركمنستان، آذربايجان و قزاقستان - تور روسيه ) در دو دهه استقلال خود در پي تاسيس نيروي دريايي برآمده‌اند.

همسوئي و نزديكي مواضع ايران و روسيه در بحران سوريه سبب شده است كه هر دو كشور در امور خزر نيز همكاري‌هاي خود را گسترش دهند.

 

تور روسيه . سفر به روسيه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۷:۵۱ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :