Travel hub Travel hub .

Travel hub

دلجويي نفتي روس ها از ايران/ روابط ما با ايران از عدم همراهي با توافق دوحه تأثير نمي پذيرد

تور روسيه 

 

 

اقتصاد > انرژي - پس از آنكه توافق نفتي روسيه با عربستان و برخي كشورهاي ديگر عضو اوپك بر سر توقف افزايش توليد نفت، تعجب تحليلگران را برانگيخت و با واكنش سرد و مبهم ايران روبرو شد، مقاماتروس سعي دارند با حمايت از مواضع ايران به نوعي از شريك راهبردي اين روزهاي خود دلجويي كنند. تور روسيه ...

مريم يعقوبي

توافق روسيه و چهار كشور عضو اوپك بر سر توقف افزايش توليد نفت از ابتدا هم توافقي محكوم به شكست بود اما با اين وجود مقامات روس به اين توافق به چشم تيري در تاريكي نگاه مي كردند تا شايد روزنه اي باشد براي افزايش قيمت نفت حتي براي چند روز.

كشورهاي عرب طرف اين توافق اما اميدوارتر بودند تا جايي كه براي متقاعد كردن ايران، زحمت سفر فوري به تهران را بر خود هموار كردند ولي دست خالي بازگشتند.

بيژن زنگنه ترجيح داد موضع منفي ايران را به صورت صريح بيان نكند و در سخناني كه پس از ديدار با وزراي نفت قطر، عراق و ونزوئلا بيان داشت تنها به ذكر اين نكته بسنده كرد كه ايران از تلاش ها براي افزايش قيمت حمايت مي كند.

در وراي اين رفت و آمدها اما آنچه نمي توان از كنارش به آساني گذشت، مواضع تأمل برانگيز روسيه است؛روس ها درست در شرايطي كه به شدت درگير جنگ با داعش هستند با حاميان تمام عيار اين گروه تروريستي بر سر ميز مذاكره نشستند آن هم بر سر موضوعي كه قطعا به ضرر هم پيمان آن ها در نبرد با داعش يعني ايران است.

بازتاب هاي اين اقدام عجيب ظاهرا در سطحي بوده كه مقامات روس را به تلاش براي دلجويي ضمني از ايران واداشته است؛ وزير انرژي روسيه امروز اعلام كرد كه « ايران در برابر توافق دوحه رويكردي سازنده داشته است اما براي توقف افزايش توليد، هنوز آمادگي ندارد».

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك، الكساندر نواك، وزير انرژي روسيه اعلام كرد كه «ايران براي پيوستن به توافق دوحه براي افزايش ندادن توليد نفت، آماده نيست. ايران در برابر توافق ياد شده، واكنشي سازنده داشته است اما نمي تواند در اين توافق با ديگر كشورهاي توليدكننده همراه شود». > تور روسيه <

معاون وزير انرژي روسيه هم در اظهار نطري جداگانه اعلام كرد كه « موضع ايران در برابر توافق دوحه تأثيري بر تصميم روسيه براي اعطاي وام به تهران ندارد. آناتولي يانوفسكي اعلام كرد تصميم گيري دولت اين كشور براي اعطاي وام به ايران، با موضعگيري تهران در برابر توافق كشورهاي توليدكننده نفت براي افزايش ندادن توليد، ارتباطي ندارد. يانوفسكي گفت: اين دو مسئله ربطي به هم ندارند؛ اگر درباره وام مذاكره كنيم، اين وامها مربوط به پروژه هايي خاص هستند كه به هر دو طرف سود مي رسانند».

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۳۰:۳۳ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :