Travel hub Travel hub .

Travel hub

استاندار چليابينسك روسيه از زنجان ديدار كرد

تور روسيه



استاندار چليابينسك روسيه از زنجان ديدار كرد

استان‌ها >تور روسيه > زنجان - جمشيد انصاري در ديدار با استاندار چليابينسك كشور روسيه و هيات همراه با اشاره به محوريت سه صنعت سرب و روي، برق و نساجي استان گفت: استان زنجان رتبه دوم صنايع نساجي در كشور ايران را در اختيار دارد و 60 درصد از صنعت سرب و روي ايران و 20 درصد از صنعت برق در استان مستقر مي باشد.

تور روسيه

 

به گزارش خبرآنلاين استاندار زنجان با اشاره به موقعيت سوق الجيشي و ترانزيتي اين استان گفت: زنجان از طريق ريلي و جاده هاي زميني در مسير منحصر به فرد ايران به اروپا قرار دارد ضمن اينكه اين مسير، مسير آسياي ميانه به اروپا نيز به شمار مي رود و كشورهاي تركمنستان، قزاقستان، تاجيكستان و ازبكستان نيز از همين مسير به اروپا تردد مي كنند.

انصاري تاكيد كرد: بر اساس تصميم دولت اولين مركز لجستيك كشور را در استان زنجان ايجاد مي كنيم. تور روسيه ...
وي با بيان اينكه عرض خطوط ريلي زنجان با روسيه همخواني ندارد، افزود: خطوط راه آهن اين استان با عرض خطوط راه آهن هاي بين المللي استاندارد است ولي در منطقه جلفا امكاناتي داريم كه قطارهاي ايران مي توانند در اين منطقه محور خودشان را با محور راه آهن روسيه تطبيق دهند.
استاندار زنجان با بيان اينكه براي ارتباط از طريق راه آهن با روسيه مشكلي نداريم، گفت: استفاده از اين راه آهن فعلا منوط به حل مسائل كشور ارمنستان و آذربايجان است چون آن خط وارد نخجوان مي شود و براي دسترسي به راه آهن روسيه بايد از داخل كشور ارمنستان عبور كند.
انصاري اظهاركرد: در زمان حاضر راه آهن جديدي را به آستارا راه اندازي مي كنيم تا بتوانيم از اين طريق مستقيم به باكو پايتخت آذربايجان متصل و از قسمت غربي ايران به شبكه راه آهن روسيه مرتبط شويم.
وي با بيان اينكه در زمان حاضر ارتباط با چليابينسك را مي توان از طريق قزاقستان برقرار كرد يادآورشد: هم اكنون قطارها از روسيه و قزاقستان وارد ايستگاه شهيد مطهري مشهد مي شوند و آنجا خطوطشان عوض مي شود و واگن هاي روس به محور واگن هاي قابل تردد در ايران تبديل مي شود.
استاندار زنجان با بيان اينكه فرودگاه زنجان داراي مرز هوايي بين المللي است گفت: بخشي از بارهاي درياي خزر در آستارا و انزلي وارد مي شود و از اين مناطق با 300 كيلومتر طي مسير وارد زنجان مي شود و اين مسير داراي جاده هاي مناسبي است.
انصاري از بهره برداري راه آهن رشت به قزوين در سال آينده خبر داد و افزود: با راه اندازي اين خط، ارتباط زنجان با اين استان از طريق ريلي نيز فراهم مي شود.
وي ادامه داد: اگر بارها وارد بندر تركمن شود به روسيه نزديكتر است و مي توانيم از طريق ريلي بارها را وارد استان زنجان كنيم و از بندر آستاراخان نيز محموله هاي باري وارد بندر تركمن مي شود. ( تور روسيه )

 

 

 

استاندار زنجان گفت: در حال حاضر كشتي هاي باري با ظرفيت شش هزار تن در بندرهاي تركمن و اميرآباد پهلو گرفته و مي توانند بارها را تخليه كنند.

 

انصاري به توليدات بخش كشاورزي استان زنجان اشاره كرد و افزود: در اين استان مواد پروتئيني و لبني مازاد بر نياز استان توليد مي شود كه بخشي از اين توليدات صادر و بخشي ديگر نيز در بازارهاي داخلي كشور مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي به آمادگي اين استان براي تامين دانه مورد نياز مرغداري ها و مراكز دامپروري از طريق كشت فراسرزميني اشاره كرد و يادآورشد: زنجان آمادگي دارد تا با همكاري استان چليابيسنك، دان و علوفه مورد نياز خود را از طريق كشت در مزارع اين استان تآمين كند.

همكاري در زمينه توليد و پرورش ماهي و اصلاح نژاد گوسفندان از ديگر مواردي بود كه استاندار زنجان به آنها اشاره نمود.
در اين ديدار وزير توسعه اقتصادي، كشاورزي، علوم و فناوري، معاون وزير توسعه تجارت اقتصادي، رئيس اداره تشريفات، نماينده وزارت تجارت توسعه فناوري، مسئول توسعه تجاري استان چليابينسك حضور داشتند.

 

 

سفر به روسيه - تور روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۰۲:۰۲ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع: