Travel hub Travel hub .

Travel hub

آغاز صادرات محصولات كشاورزي سوريه به روسيه

سوريه صادرات منظم ميوه و سبزيجات به روسيه را آغاز كرد. قرار است كه سوريه جايگزين تركيه شود. در حال حاضر شركت «آديغ-يوراك» وارد كننده اين محصولات از سوريه بوده و تمام كارها با مديريت مركز مواد غذايي «فود-سيتي» انجام مي گيرد.

 مشرق: روزنامه كامرسانت مي نويسد كه اسلان پانِش مديرعامل شركت «آديغ — يوراك -- تور روسيه » طي هفته گذشته دومين پارتي متشكل از 3 هزار تن پرتقال، ليمو، گريپ فروت، گوجه و كلم به بندر نووسيبريسك وارد كرد. 
  
در سال گذشته، سوريه امادگي خود را براي صادرات اين محصولات به روسيه اعلام كرده بود، با اين حال كار به طور جدي آغاز نشده بود و حتي تاجران متحمل خساراتي نيز شدند. 
 
تاجر روس خاطر نشان كرد كه واردات را به 5 هزار تن در هفته مي رساند. وي همچنين گفت كه بيش از 3 ميليون دلار براي اين كار سرمايه گذاري شده است. حجم سرمايه گذاري كل با احتساب بسته بندي هاي جديد به بيش از 10 ميليون دلار رسيده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۳۴:۲۱ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

آمادگي وزير ورزشي روسيه براي استعفا

بعد مشخص از دوپينگ تعدادي از دوميداني كاران و تنيسورهاي روسي، تست دوپينگ تعدادي از كشتي‌گيران اين كشور هم مشخص شد تا فساد دوپينگ در اين ورزش روسيه گسترده‌تر شود.

خبرگزاري تسنيم: كشتي‌گيران روس ممكن است به هموطنان دووميداني كار خود در فهرست ورزشكاران محروم از حضور در رقابت‌هاي المپيك 2016 ريودوژانيرو ملحق شوند، چرا كه به گفته ميخائيل مامياشويلي، رئيس فدراسيون كشتي روسيه، يك بازرسي داخلي در اين فدراسيون از دوپينگي بودن چند تن از كشتي‌گيران روس پرده برداشته است. 
تور روسيه
اين افشاگري يك روز پس از آن صورت گرفته است كه تست دوپينگ چهار دووميداني كارروس براي استفاده از ماده ممنوعه ملدونيوم مثبت اعلام شد و به اين ترتيب ضربه اي ديگر به شانس روسيه براي لغو محروميت ورزشكارانش از حضور در المپيك ريو 2016 زد. مثبت اعلام شدن تست چندين كشتي‌گير روس به احتمال زياد از تعداد ورزشكاران كاروانروسيه در المپيك خواهد كاست. 
 
به دنبال اين ماجرا و فاش شدن بُعد جديدي از فساد دوپينگ در ورزش روسيه، ويتالي موتكو وزير ورزش روسيه اعلام كرده كه آماده استعفا كردن از سمت خود است. ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه اعلام كرده بود كه موتكو در سمت خود باقي خواهد ماند، اما وزير ورزش روسيه اعلام كرده است كه آماده است به فعاليت هشت ساله خود در اين سمت پايان مي‌دهد اگر از او خواسته شود چنين كاري انجام دهد. 
 
به گفته مامياشويلي دو كشتي‌گير مرد روسيه كه يكي از آنها اوگني سالي‌يف، دارنده مدال نقره رقابت‌هاي قهرماني جهان در سال 2014 است و ديگري سرگي سمنوف نايب قهرمان جام جهاني 2015 تست دوپينگ‌شان براي استفاده از ماده ممنوعه ملدونيوم مثبت اعلام شده است. 
 
مامياشويلي در اين خصوص به شبكه آر اسپورت گفت: دهها مورد تست دوپينگ در تيم ما وجود داشته است و به همين دليل همه اعضاي تيم از نظر رواني در شرايط بدي قرار دارند. تور روسيه ...

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۳۱:۳۵ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

سياست هاي واشنگتن؛ رويايي كه تغيير كرد

آمريكا كه از متشنج بودن خاورميانه بيشترين بهره را مي برد برنامه هايي را براي عراق و سوريه در نظر داشت اما روند تحولات در سال ۹۴ به گونه اي بود كه كاخ سفيد با تغيير روياهاي خود مواجه شد.
خبرگزاري مهر: سال ۹۴ در عراق و سوريه در حالي آغاز شد كه جهان شاهد ادامه فعاليت گروه هاي تروريستي از جمله داعش و جبهه النصره در اين دو كشور بود.
اين گروه هاي تروريستي كه با حمايت و تسليح كشورهاي منطقه و غرب با هدف ايجاد بي ثباتي و در نهايت براندازي دولت و  حكومت هاي همسو با جريان مقاومت به وجود آمده اند از خشونت بار ترين روش هاي ممكن براي پيشبرد سياست هاي خود در منطقه استفاده مي كنند اما وقوع چند حادثه موجب شد تا اوضاع خاورميانه  مسيري خلاف آنچه كه كشورهاي عربي و حاميان غربي آنها مي خواستند در پيش بگيرد.
وقوع حادثه تروريستي پاريس از سوي نيروها و چهره هاي وفادار به داعش و متعاقب آن تشديد تدابير امنيتي در اغلب كشورهاي اروپايي موجب شد تا كشورهاي غربي به فكر اقدام جديد عليه داعش بيافتند از همين رو با رهبري آمريكا گروهي را با نام ائتلاف ضد داعش تشكل داده و متعاقب آن جنگنده هاي اين كشورها حمله به عراق و سوريه را به بهانه مقابله با داعش آغاز كردند.
اما با گذشت چند ماه از تشكيل اين ائتلاف و حملات جنگنده هاي عمدتا آمريكايي به عراق و سوريه، گروه تروريستي داعش همچنان به فعاليت خود ادامه مي داد تا اينكه كشورهاي ايران، روسيه، عراق و سوريه توافقي را براي اقدام هماهنگ عليه گروه هاي تروريستي انجام دادند.
همسويي شورشيان ميانه رو با تروريست ها و ضربات مهلك ائتلاف مقاومت به تروريست ها
آمريكا براي پيشبرد و محقق ساختن اهداف خود در سوريه قصد داشت تا از شورشياني كه آنها را ميانه رو مي خواند به عنوان نيروي زميني ائتلاف ضد داعش استفاده كند اما انتشار خبرهايي در مورد همسويي اين گروه ها با تروريست ها و همچنين انتقال تسليحات ارسال شده براي اين شورشيان ميانه رو به تروريست ها موجب شد تا آمريكا در سياست خود در حمايت از اين گروه ها دچار تشكيك شود.
در آن سوي ميدان اما ائتلاف مقاومت با حملات پردامنه عليه مواضع تروريست ها توانسته بود ابتكار عمل را در سوريه و حتي در عراق به دست بگيرد و اين يعني به خطر افتادن منافع اعراب و غرب. به همين دليل پس از گذشت چند ماه از آغاز حملات جريان مقاومت كشورهاي غربي و عربي شروع به بهانه جويي كرده و مدعي شدند كه در حملات جريان مقاومت، گروه هاي شورشي ميانه رو و نه تروريست ها هدف حمله قرار مي گيرند.
اما با وجود اين بهانه جويي ها پيشروي هاي مداوم نيروهاي مقاومت در عراق و سوريه موجب شد تا كشورهاي غربي و عربي براي آنكه منافع خود را جفظ كنند از در دوستي وارد شده و از روند گفتگوهاي صلح حمايت كنند. همين امر موجب شد تا «استفان دي ميستورا» فرستاده ويژه سازمان ملل در امور سوريه، اقدامات خود را افزايش داده و براي برگزاري گفتگوهاي صلح سوريه تلاش كند.
پيگيري اين امور موجب شد تا كشورهاي عربي و غربي  كه به شدت بر لزوم كنار رفتن بشار اسد از قدرت در سوريه تاكيد داشتند با حضور وي در قدرت تا زمان برگزاري انتخابات و مشخص شدن وضعيت دولت آتي سوريه موافقت كنند.
در موضع ضعف قرار گرفتن گروه هاي تروريستي از جمله داعش در سوريه و عراق موجب شد تا پديد آورندگان اين گروه ها به فكر جابجايي آنها بيافتند از همين رو از ماه هاي پاياني سال ۲۰۱۵ شاهد انتشار خبرهايي در مورد انتقال اعضاي داعش از عراق و سوريه به ليبي بوديم و پس از آن گزارش رسمي نهادهاي آمريكايي در مورد افزايش قدرت و قلمرو داعش در ليبي منتشر شد و متعاقب آن اتحاديه اروپا از بررسي طرح اعمال تحريم عليه ليبي خبر داد و برخي كشورها نيز از امكان اعزام نيروي نظامي به ليبي سخن گفتند.
در كنار هم قرار دادن اين تحولات نشان مي دهد كه آمريكا كه از چند دهه قبل از گروه هاي تروريستي همچون القاعده براي پيشبرد اهداف خود استفاده مي كند، با تغيير روند اوضاع در عراق و سوريه در حال جابجا كردن اين گروه ها و انتقال آنها به ليبي است تا با گشودن جبهه اي نسبتا جديد برنامه هاي خود را در اين گوشه از جهان ادامه بدهد.
روزهاي پاياني اسفند با پيشروي ارتش و نيروهاي مردمي در عراق و سوريه و همچنين برگزاري مذاكرات صلح سوريه در ژنو همزمان بود. در اين ميان روسيه نيز بخشي از نيروهاي خود را از سوريه خارج كرد تا به پيشرفت روند صلح در اين كشور كمك كند.
نتيجه آنكه در طول سال ۹۴ روند تحولات خاورميانه به گونه اي بود كه مجموع كلي تحولات به نفع جريان مقاومت رقم خورد از همين رو آمريكا و متحدان منطقه اي آن مجبور به تغيير سياست هاي خود شدند، در چنين شرايطي البته شيطنت هايي از سوي دشمنان جريان مقاومت انجام شد اما با اين وجود در انتهاي سال ۹۴ اوضاع در عراق و سوريه به نفع آمريكا در جريان نبود و شايد اين امر موجب شده بود تا متحدان منطقه اي واشنگتن همچون عربستان، اقدامات خود عليه جريان مقاومت بويژه حزب الله لبنان را شدت ببخشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۲۷:۵۲ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

دعوت از ايران براي نشست تثبيت توليد نفت در قطر

رسانه هاي قطري از دعوت از ايران به نشست اوپك و توليدكنندگان بيرون اين سازمان براي تثبيت سطح توليد نفت خبر دادند.

خبرگزاري ايسنا: توليدكنندگان سازمان كشورهاي صادركننده نفت و خارج از اين سازمان قرار است در 17 آوريل در دوحه قطر گردهم بيايند تا درباره توقف سطح توليد مذاكره كنند.
وزارت انرژي و صنعت قطر اعلام كرد كه 13 كشور عضو اوپك از جمله ايران به گفتگوهايي كه 17 آوريل در دوحه برگزار خواهد شد، دعوت شده اند. روسيه كه در اوپك عضويت ندارد نيز به اين نشست دعوت شده است.
روسيه، قطر، عربستان و ونزوئلا در فوريه گذشته بر سر تثبيت سطح توليد توافق كردند مشروط بر آن كه ساير توليدكنندگان نفت نيز به اين طرح بپيوندند. برخي توليدكنندگان از جمله كويت، امارات و عمان از اين طرح استقبال كرده اند.
ايران هنوز اعلام نكرده كه آيا در نشست دوحه شركت مي‌كند يا خير. اما مسئولان ايراني تصريح كرده اند كه تهران توليد نفت خود را فريز نخواهد كرد زيرا خواهان افزايش صادرات خود در پي لغو تحريمها است.
نشست ماه آتي در دوحه قطر در پي گفتگوهاي اوليه ماه گذشته بين قطر، روسيه، عربستان و ونزوئلا برگزار مي‌شود.
وزارت انرژي قطر گفت: هدف اين گفتگوها دسترسي به توافق ميان توليدكنندگان در خصوص تثبيت توليد در ماه ژانويه به منظور كاهش عرضه مازاد در بازار جهاني است.
عبدالله البدري دبيركل اوپك در يك كنفرانس خبري در وين گفت: اميدوارم نتيجه اين نشست مثبت باشد. آنها(ايران - تور روسيه) مخالف اين نشست نيستند ولي براي توليد شروطي دارند و احتمالا در آينده به اين گروه خواهند پيوست.
عبدالله البدري دبيركل اوپك نيز گفت اين سازمان پيش بيني مي‌كند كه حتي اگر ايران به برنامه توقف سطح توليد نفت نپيوندد، قيمت نفت به سطح متوسطي بازگردد.
نماينده ليبي در اوپك نيز مي‌گويد: اين كشور برنامه اي براي شركت در نشست توليدكنندگان نفت در 17 آوريل به منظور توقف سطح توليد نفت ندارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۲۶:۱۹ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

ارتش سوريه در آستانه ورود به پالميرا

نيروهاي ارتش سوريه در پي درگيري شديد با تروريست‌هاي داعش در حومه شهر پالميرا، در آستانه ورود به اين شهر باستاني قرار دارند.

پرس تي وي: به گزارش پايگاه خبري العهد نيروهاي ارتش سوريه كنترل منطقه كوهستاني الهايل در حومه شرقي حمص را به طور كامل به دست گرفته و در آستانه ورود به شهر پالميرا قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري رويترز، گروه موسوم به ديده بان حقوق بشر سوريه ضمن تاييد خبر پيشروي ارتش اين كشور به سوي پالميرا، از وقوع درگيري‌هاي سنگين ميان نيروهاي ارتش سوريه و تروريست‌هاي داعش در حومه شهر خبر داده است.
به گفته منابع سوري در اختيار گرفتن كنترل اين منطقه كوهستاني زمينه ساز بازگرداندن امنيت و ثبات به شهر باستاني پالميراست كه داعش از زمان تسلط بر آن، تاكنون بسياري از آثار باستاني آن را تخريب و منهدم كرده است.
براساس اين گزارش، همچنين در اين درگيري دهها تن از تروريست هاي داعش كشته و زخمي شده‌اند.
ارتش سوريه براي آزادسازي شهر باستاني پالميرا با پشتيباني هواپيماهاي ارتشروسيه عملياتي را از چند روز گذشته آغاز كرده است.
تصوير آرشيوي از قلعه تاريخي شهر پالميرا (عكس: خبرگزاري فرانسه - تور روسيه )
شهر باستاني پالميرا از ماه مي سال گذشته (ارديبهشت 1394) به اشغال تروريست‌هاي داعش در آمده است. اين شهر در فهرست ميراث جهاني يونسكو قرار دارد.
هلاكت دو سركرده داعش در رقه
در همين حال، پايگاه خبري سوريه الان از كشته شدن دو تن از سركردگان داعش در شهر رقه خبر داده است.
براساس اين گزارش، دو سركرده داعش به نام هاي ابوهمام التونسي و ابو حمزه الانصاري در حملات هوايي جنگنده هاي روسيه به خودروي آنان در نزديكي منطقه المشلب در شهر رقه كشته شدند.
سوريه از ماه مارس 2011 صحنه ناآرامي‌هاي مرگبار است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۲۴:۲۵ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

رئيس جمهور روسيه در ديدار وزير خارجه آلمان حملات تروريستي پايتخت بلژيك را هولناك توصيف كرد.

خبرگزاري تسنيم: ولاديمير رئيس جمهور روسيه در ديدار فرانك والتر اشتاين‌ماير وزير خارجه آلمان انفجارهاي بروكسل پايتخت بلژيك را «هولناك و فاجعه بار» توصيف كرد.
پوتين و اشتاينماير روابط روسيه و آلمان ، روابط مسكو و اتحاديه اروپا و همچنين مسايل مربوط به تروريسم و كانون هاي شديد بحران در جهان را نيز بررسي كردند.
دميتري مدودف نخست وزير روسيه نيز در ديدار با اشتاين‌ماير گفت: «عوامل زيادي از جمله سرازير شدن آوارگان در پس تشديد فعاليت تروريستي در قاره اروپا قرار دارد.»
مدودف افزود عمليات تروريستي چالش بزرگي براي جامعه جهاني شده و نقاط ضعف اروپا را آشكار كرده است.
وي اظهار داشت انفجارهاي بروكسل بر سياست اتحاديه اروپا تاثير خواهد گذاشت. تور روسيه و ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۲۰:۱۲ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

روسيه: تسليحات مدرن به ارتش سوريه داده‌ايم

فرمانده نيروهاي روسي در سوريه اعلام كرد، كشورش در چارچوب كمك‌هاي نظامي، به ارتش سوريه تسليحات و تجهيزات نظامي مدرت از جمله سامانه‌هاي توپخانه‌اي و وسايل ارتباطي تحويل داده است.

خبرگزاري تسنيم: به نقل از «روسيا اليوم - تور روسيه »، «الكساندر دفورنيكوف» فرمانده نيروهاي روسي در سوريه، امروز- چهارشنبه- اعلام كرد، روسيه به ارتش سوريه تسليحات و تجهيزات نظامي مدرت از جمله سامانه‌هاي توپخانه‌اي و وسايل ارتباطي تحويل داده است.
دفورنيكوف گفت: موفقيت عمليات نظامي عليه تروريست‌ها در گرو فعاليت هماهنگ شده جنگنده‌هاي روسي با نيروهاي دولتي سوريه بوده است.
وي افزود: در راستاي افزايش توانمندي‌هاي نظامي، ما به ارتش سوريه تسليحات و تجهيزات نظامي مدرني تحويل داده‌ايم.
اين نظامي روسي متذكر شد: كارشناسان نظامي روسي در آماده كردن ارتش سوريه براي عمليات رزمي مشاركت داشتند. با پشتيباني نظاميان روسيه، ارتش سوريه در آن واحد در 15 جبهه عليه تروريست‌ها مي‌جنگد.
فرمانده نيروهاي روسي در سوريه در ادامه تأكيد كرد، مستشاران نظامي روس نه تنها ارتش سوريه بلكه نيروهاي ملي و كُرد در سوريه را آموزش مي‌دادند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۱۷:۲۱ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

تورهاي روسيه

پس از الحاق كريمه به روسيه، هر روز بر تعداد گردشگران اين منطقه افزوده مي‌شود.
 مقامات صنعت گردشگري كريمه پيش‌بيني كردند اين منطقه زيبا و بويژه شهر« يالتا» تا  پايان سال جاري ميلادي ميزبان چند ميليون گردشگر باشند كه با تور يالتا مسافرت خواهند كرد.

yalta
 
از مدت‌ها قبل تمام ظرفيت هتل‌هاي يالتا پر شده و مقامات صنعت گردشگري اين شهر از پيش‌بيني رشد 70 درصدي گردشگران يالتا  در روزهاي آتي و بويژه در تعطيلات سال نو ميلادي (هفته پاياني سال 2015 و دو هفته نخستين سال 2016 - تور روسيه) خبر مي‌ دهند كه مي تواند  نويد بخش آينده‌ روشن براي صنعت گردشگري اين شهر و كل منطقه كريمه باشد.
 
بيشتر گردشگراني كه به يالتا سفر مي كنند، بلافاصله سري به كاخ مشهور «ليواديا» مي زنند كه در نوامبر 1945 ميزبان نشست  تاريخي بين سران سه قدرت فاتح جنگ جهاني دوم با شركت استالين، روزولت و چرچيل بود كه به بسته شدن پيمان مشهور يالتا منجر  شد. اين كاخ كه از دوران تزارهاي روسيه برجاي مانده، از چند دهه قبل به يك موزه تبديل شده در فهرست ميراث جهاني سازمان  يونسكو نيز به ثبت رسيده است.
 
كارشناسان در گذشته دليل اصلي عدم رشد مناسب صنعت گردشگري كريمه را قوانين سخت صدور ويزاي گردشگري اوكراين عنوان مي  كردند كه حالا با الحاق اين منطقه به روسيه اين مشكل تا حدود زيادي مرتفع شده است.
 
دولت روسيه نيز ماه جولاي تمامي گردشگران  روسيه ( تور روسيه ) كه ورود آنها به خاك اين كشور از طريق كريمه صورت گيرد را از پرداخت هزينه‌ هاي صدور ويزاي گردشگري روسيه معاف كرده كه اين امر نيز نقش به سزايي در رشد چشمگير گردشگران كريمه داشته است.
 
در اين شرايط كارشناسان نقطه اوج صنعت گردشگري كريمه را كه زماني تفريحگاه تزارهاي روسيه محسوب مي شد را سال 2018  مي دانند كه در اين سال روسيه ميزبان مسابقات جام‌ جهاني فوتبال خواهد بود كه پيش بيني مي شود تنها براي تماشاي اين مسابقات حدود  دو ميليون گردشگر به روسيه سفر كنند كه در اين ميان بيشتر اين گردشگران اولين سفر خود به اين كشور تجربه كرده و بين 20 تا 25  درصد آنها نيز دوباره به روسيه سفر خواهند كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۱۵:۰۵ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

درباره تور روسيه

روسيه (به روسي: Россия، واج‌نويسي: راسيا) با نام رسمي فدراسيون روسيه (Российская Федерация، واج‌نويسي: راسيسكايا فدراتسيا) پهناورترين كشور جهان است كه در شمال اوراسيا قرار دارد. اين كشور در آسياي شمالي و اروپاي خاوري واقع است و با اقيانوس آرام شمالي و اقيانوس منجمد شمالي؛ و نيز با درياي خزر، درياي سياه، و درياي بالتيك مرز آبي دارد.روسيه با ۱۴ كشور آسيايي و اروپايي مرز زميني دارد و با كشورهاي پيرامون درياي برينگ، درياي ژاپن، درياي خزر، درياي سياه، و درياي بالتيك ارتباط دريايي دارد.

تور روسيه

روسيه با ۱۷٬۰۷۵٬۴۰۰ كيلومتر مربع وسعت، پهناورترين كشور جهان است. پهناوري روسيه دو برابر مساحت كانادا يا چين يا ايالات متحده آمريكا است. اين كشور در عرضهاي بالاي جغرافيايي واقع شده‌است و بيشتر مناطق كشور سردسير و كم بارش است. به همين دليل بيشتر مناطق اين كشور (به ويژه سرزمين بزرگ سيبري - تور روسيه) خالي از سكنه هستند و كشاورزي در اين مناطق ميسر نيست. پايتخت روسيه شهر مسكو است كه در باختر و بخش اروپايي كشور است و بزرگترين شهر اروپا است.

روسيه با حدود ۱۴۳ ميليون نفر (در سال ۲۰۱۳) جمعيت نهمين كشور پرجمعيت دنياست. تراكم جمعيت روسيه۸.۴ نفر در هر كيلومتر مربع است كه از پايينترين نرخهاي تراكم جمعيت در جهان است. همچنين نرخ رشد جمعيت در اين كشور منفي است. بيشتر جمعيت روسيه در غرب اين كشور (بخش اروپايي / تور روسيه) زندگي مي‌كنند. بر اساس سرشماري سال ۲۰۱۰ حدود ۸۱ درصد از مردم اين كشور از قوميت روس هستند. در مجموع ۱۶۰ گروه قومي در اين كشور زندگي مي‌كنند. تاتارها ۳.۹ درصد جمعيت روسيه را تشكيل مي‌دهند و بزرگترين اقليت قومي اين كشور محسوب مي‌شوند. اقوام اوكرايني، چوواش، باشقير، چچني، و ارمني نيز هر يك بيش از يك ميليون نفر جمعيت دارند و آوارهاي قفقازي، بلاروسي‌ها، آسي‌ها، آذربايجاني‌ها و قزاق‌ها از ديگر اقوام پرجمعيت روسيه هستند.

زبان رسمي روسيه، زبان روسي است. ولي ۲۷ زبان رسمي ديگر نيز در جمهوري‌ها و مناطق خودگردان اين كشور وجود دارد. روسيه كشوري فدرال با تقسيمات كشوري پيچيده‌ايست و شامل ۸۳ واحد فدرال از جمله ۲۱ جمهوري خودگردان مي‌شود. روسيه ( تور روسيه ) فرهنگ پرباري دارد و نويسندگان معروفي مانند تولستوي و داستايوفسكي روسي بوده‌اند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۱۳:۰۰ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

جاذبه هاي گردشگري مسكو

اولين گام براي همه بازديدها در مسكو كاخ كرملين و ميدان سرخ است كه نه تنها قلب مسكو كه قلب كل كشور به شمار مي رود . تاريخ روسيه عمدتا در اين مركز تاريخي و مسند و جايگاه قدرت تزارها و جماهير شوروي نگاشته شده است . خيابان گاردن رينگ رود به گرداگرد مركز شهر كشيده شده و بيشتر جاذبه هاي مسكو درون آن واقع شده اند . رودخانه Moska اين حلقه را قطع مي كند و در امتداد يكي از ديوارهاي كرملين از پارك گوركي گذشته و به سوي جنوب غربي ادامه مي يابد . 
نكته مهم : بيشتر موزه ها دوشنبه ها تعطيل هستند .


تور روسيه

كرملين
كرملين : در ترجمه تحت اللفظي به معناي شهر مستحكم و به منزله قلب مسكو و كشور روسيه است و قدمت آن به زمان تاسيس اين شهر در سال 1147 برمي گردد. از سال 1276 تا 1712 مقر و جايگاه دولت براي شاهزادگان و تزارها و از 1918تا 1990 مقر دولت كمونيستس بوده است . برج ها و ديواره هاي آن با آجر سرخ ساخته شده اند و چندين كليسا و قصر را به هم مرتبط ساخته و با عبور از قصر كنگره   مجموعه اي زيبا در اطراف ميدان تشكيل مي دهد . بزرگترين كليساي آن Uspensky Sobor ( به معني كليساي پنداشت - تور روسيه ) محل تدفين پيروان ارتودوكس بوده و براي تاج گذاري تزارها از آن استفاده مي شده است . Blagoveshchesky Sobor يا كليساي تبشير با 9 گنبد مسي براق و درخشنده كليساي شخصي تزارها بوده است . كليساي Archangelsky Sobor ( كليساي ميكاييل فرشته اعظم ) اگرچه در سال 1505 ساخته شد اما مامن بقاياي شاهزادگان بزرگ و تزارهاي است كه از سال 1325تا 1696حكمراني كردند . موزه اسلحه و صندوق الماس كه حاوي گنجينه كليسا و دولت از جمله تخم مرغ هاي Fabere  و الماس 180 قيراطي منسوب به كاترين كبير نيز ارزش بازديد دارند . ضمنا توپخانه و ناقوس تزار كه هر دو در نوع خود بزرگترين محسوب مي شوند ( به ترتيب 40 و 200 تن ) و هيچيك نيز بر اساس كاربرد خود استفاده نشدند نيز در داخل كرملين قراردارند . 
تور روسيه
راهنماي انگليسي زبان معمولا خارج دروازه هاي اصلي وجود دارند اما چون قيمت مقطوعي قرار داده نشده است لازم است قبلا با آن ها به توافق برسيد .
ميدان سرخ و كليساي سنت باسيل : محل برگزاري جشن هاي عظيم May Day  در زمان اتحاد جماهير شوروي .  ضمنا ارامگاه لنين كه ساختماني است مكعبي با سبك پيشروي روسي و تابوت كريستال كه حاوي بدن موميايي شده موسس اتحاد جماهير شوروي است در اين محل قراردارد . ميدان مزبور به وسيله ديوارها و برج هاي كرملين از يك طرف و نماي فروشگاه بزرگ GUM از سوي ديگر احاطه شده است . و  تمام اين ها چهارچوبي براي مشهورترين تصوير روسيه به وجود مي آورد كه همان گنبدهاي پيازي شكل و رنگارنگ كليساي سنت باسيل ( كليساي شفاعت / تور روسيه ) است . هر گنبد طراحي و رنگ بندي متمايزي دارد و تاثير مجموع آنها بسيار حيرت آور است . اين بنا در دهه 1550 و به يادبود پيروزي ايوان مخوف بر مغول ها در نبرد كازان ساخته شد .

پترهوف


موزه هنرهاي زيبا پوشكين :
 از حيث شهرت پس از هرميتاژ در سن پترزبورگ ، موزه هنرهاي زيباي پوشكين است كه شامل كلكسيون هاي غني كارهاي هنري از مصر باستان گرفته تا آثار امپرسيونيستي و پس از آن ( به خصوص كارهاي كلود مونه ) است . 
بليت هاي اين موزه براي موزه مجاور آن يعني مجموعه هاي شخصي كه به نمايش آثاري از هنر روسيه و جهان مربوط به قرن 19 و 20 مي پردازد نيز معتبر است .
گالري TRETYAKOV : مهمترين آثار نقاشي سنتي روسيه در جهان در اينجا قراردارد . مجموعه وسيع تمثال ها نيز ديدني است كه توسعه هنر از اوايل دوره بيزانس تا مكتب هاي پيشرفته تر روسي قرن 17 را پوشش مي دهد .

صومعه نوودويچي : در سال 1524 به وسيله پرنس واسيلي سوم تاسيس شد . ( هرچند برج ها و ديوارهاي فعلي به سال هاي 1685 تا 1687 باز مي گردد - تور روسيه ) . اين صومعه محل تبعيدي بود براي زنان اشراف زاده به منظور عزاداري يا قهر و بي اعتنايي كه از بين آن ها مي توان به نام هايي نظير سوفيا خواهر پتركبير كه در سال 1698 كودتايي را از همين محل عليه وي برانگيخت . گورستان كناري اين صومعه شامل قبر اشخاص برجسته اي نظير نيكيتا خروشچف ( تنها رهبر روسيه كه خارج از كرملين خاك شده است ) ، نيكلاي گوگول ، سرگئي پروكفيو و آنتوان چخوف است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۱۰:۵۷ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع: