Travel hub Travel hub .

Travel hub

دامنه فقر در روسيه گسترده تر شد


بين الملل > اروپا - ايرنا نوشت: نزديك 23 ميليون نفر از جمعيت حدود 146 ميليوني روسيه زير خط فقر بسر مي برند و حتي انتظار مي رود در سال جاري افزايش يافته كه نگراني ها در اين كشور را بيشتر كرده است.

به گزارش ايرنا، اداره آمار دولتي روسيه اخيرا اعلام كرده است، شمار افرادي كه زير خط فقر زندگي مي كنند، سال 2015 در مقايسه با سال پيش از آن 15 درصد افزايش يافته و به 22ميليون و 900 هزار نفر رسيده است.

خط فقر در روسيه كسب در آمد ماهانه كمتر از 9 هزار و 622روبل (حدود 110 يورو) تعيين شده است در حالي كه سال گذشته 7 هزار و 688 روبل بود، اما تورم 17درصدي باعث افزايش اين ميزان شد.

بررسي ها نشان مي دهد، يكي از علت هاي اصلي تشديد فقر در روسيه افزون بر سقوط آزاد بهاي نفت كه صادرات آن يكي از منابع اصلي تامين درآمد ارزي را تشكيل مي دهد، بروز دوره اي جديد از مشكلات اقتصادي است كه از يك سال پيش شروع شده و بخش هاي مختلف اقتصادي را تحت تاثير قرار داده است. * تور روسيه *

سقوط بي سابقه بهاي نفت در كمتر از سه سال از حدود 130 دلار به كانال زير 40 دلار براي روسيه با توليد روزانه 10 ميليون و 900 هزار بشكه نفت كه نيمي از آن را صادر مي كند، اصلي ترين فشار را بر اقتصاد اين كشور وارد كرده است.

مشكلات اقتصادي در روسيه سال 2015 و به دنبال تحريم هاي گسترده اقتصادي و مالي از طرف آمريكا و متحدانش آغاز شد كه با توجيه مخالفت با مواضع روسيه در وقايع شرق اوكراين و الحاق منطقه كريمه بهمسكو تحميل شد.
اين مساله در كنار سقوط بهاي نفت در بازار جهاني موجب تشديد مشكلات اقتصادي روسيه شد كه چهارمين بحران در اين كشور در ربع قرن اخير محسوب مي شود. 
كارشناسان در ماه دسامبر سال گذشته پيش بيني كردند كه فقر و ناداري در روسيه سال 2016 نيز افزايش خواهد يافت كه رسيدن به اين نتيجه با توجه به وضعيت اقتصادي دو ماه اخير اين كشور دور از انتظار نيست و بر اساس بدترين سناريو شمار افراد فقير و نادار به 25 ميليون نفر و حتي بيشتر خواهد رسيد.
بر اساس نتايج يك نظرسنجي، بيش از نيمي از مردم روسيه ساكن شهرهايي كه تنها بر يك صنعت وابسته است، شرايط اقتصادي را «قابل تحمل نمي دانند».
بيش از 300 شهر و شهرك روسيه با 15 ميليون نفر جمعيت تنها بر يك صنعت وابسته است.
از سوي ديگر، تعداد مناطق مسكوني در روسيه كه سال 2015 در وضعيت مشكلات اقتصادي تشديد شده قرار دشتند 75 مورد بوده كه در سال جاري به 94 افزايش يافته است.

مطابق نتايج نظرسنجي سرويس حفاظت فدرال روسيه كه در روزنامه روسي ار.ب.كا ديلي منتشر شده است، در شهرهاي مورد بررسي تك صنعتي 60 درصد مردم، شرايط اجتماعي و اقتصادي كشور را «غير قابل تحمل» قلمداد مي كنند. / تور روسيه .
در حالي كه پنج درصد از 55 هزار فرد مورد پرسش در نظر سنجي، اعلام كرده اند زير خط فقر زندگي مي كنند، براي 36 درصد نيز يافتن كار مناسب ممكن نيست.

بروز افزايش فقر و ناداري بر اثر چند عامل بوده كه مهم ترين آن به ترتيب اهميت به شرح زير است:

*** تورم 
از آغاز سال جاري سطح تورم در روسيه به شدت افزايش يافته و بهاي برخي كالاها به ويژه مواد خوراكي و محصولات كشاورزي دو برابر افزايش يافته است، بطوري كه بخشي از خانوارها نمي توانند با سطح درآمد كنوني كه تغييري نكرده است، تغذيه مناسب داشته باشند.
اين مساله با تحريم هاي متقابل روسيه و غرب هم در ارتباط مستقيم بوده و مسكو تابستان سال 2014 در پاسخ به تحريم هاي آمريكا و اتحاديه اروپا، واردات مواد غذايي و محصولات كشاورزي از كشورهاي تحريم كننده خود را منع كرد.
عواقب اين اقدام روسيه براي اقشار كم درآمد بسيار سنگين بود و بسياري از مواد غذايي كه از كشورهاي ديگر وارد مي كرد، گران شده است.
برخي اقلام مواد غذايي پرمصرف شامل برنج، پنير، گوشت مرغ و گاو و ميوه جات مانند سيب و نارنگي به مراتب بيش از ديگر محصولات گران شده و قيمت جديد آن در مواردي تا سه برابر افزايش يافته است.

***بيكاري 
نرخ بيكاري در روسيه اواخر سال گذشته به حدود شش درصد رسيد و هر چند كه نسبت به سال 2011 كه 7/8 درصد بود بهبود يافته است اما شبح آن همچنان بر اين كشور سايه انداخته است.
با توجه به ادامه تحريم هاي غرب و بهانه جويي هاي آمريكا براي وضع تحريم هاي ضد روسي جديد، انتظار نمي رود بيكاري در اين كشور به صورت معنادار كمتر شود و به همين دليل فقر پررنگتر خواهد شد.
بر اساس اطلاعات رسانه ها، تحريم ها باعث شده برخي مراكز اقتصادي روسيه كه محصولات توليدي خود را به غرب صادر مي كردند، توليدات خود را كاهش دهند به طوري كه موجب آهنگ رشد منفي 4 درصدي توليد ناخالص ملي در سال 2015 شد. ( تور روسيه )

*** سقوط ارزش روبلاز سوي ديگر، روبل واحد پول ملي روسيه در يك سال اخير بخش زيادي از ارزش خود را در برابر دلار آمريكا و يورو به شدت از دست داده و علت اصلي اين امر سقوط بهاي نفت در بازار جهاني بود كه در بازه زماني كوتاهي به نصف كاهش يافت.
ارزش برابري روبل روسيه در برابر دلار در يك سال اخير از 36 در ازاي هر دلار به 75 روبل رسيده و ارزش برابري در برابر يورو هم از 45 به 81 روبل رسيده است.
اين مساله باعث شده تا اقشار كم درآمد با حقوق روبلي، حتي با وجود اندكي افزايش دريافتي، خودكار به زير خط فقر سقوط كنند.
اين مساله به ويژه براي خانوارهايي كه اجاره خانه مي پردازند و در مسكو يا شهرهاي بزرگ سكونت دارند، تحمل ناپذير است و بسياري ترجيح مي دهند براي كاهش هزينه ها به شهرهاي كوچك يا مناطق حاشيه اي مهاجرت كنند.

***پيش بيني افرايش فقر 
بانك جهاني هم به تازگي پيش بيني هاي اميدوارانه خود را براي اقتصاد روسيه كاهش و از افزايش حيرت آور فقر در اين كشور ابراز نگراني كرده است. 
«آندرياس هوروي» مدير بانك جهاني در امور روسيه اخيرا در گزارشي خاطرنشان كرده است: با توجه به شدت ركود اقتصادي مورد انتظار در روسيه و آسيب پذيري خانوارهاي با درآمد ضعيف مقابل شوك هاي مربوط به تورم، ميزان فقر احتمالا بسيار افزايش خواهد يافت.
دولتي ها نيز پيش بيني هاي مشابهي دارند بطوري كه كارشناسان مركز تحليل اطلاعات دولت و آكادمي اقتصاد مردمي روسيه اعلام كرده اند كه سطح كيفيت زندگي مردم كاهش بيشتر خواهد يافت و ممكن است تا بيش از 30 درصد مردم زير خط فقر سقوط كنند. تور روسيه ...

***نتيجه گمراه كننده نتيجه ساده اطلاعات ارائه شده مي تواند اين باشد كه در دوره حكومت «ولاديمير پوتين» شمار فقرا در روسيه به شدت افزايش يافته و سياست هاي وي عامل اصلي بروز اين وضعيت و خيل عظيم و ميليوني فقيران بوده است.

اما نبايد اين واقعيت را از نظر دور داشت كه اين روند تا انداره زيادي تحت تاثير سياست هاي ضد روسيآمريكا و اتحاديه اروپا در قالب تحريم هاي سختگيرانه و ايجاد محدوديت هاي گسترده براي روسيه در ارتباط با نظام مالي و بانكي جهاني است كه از دير باز اين كشور را رقيب ژئوپليتيكي مي دانند و راهبرد خود را براساس تضعيف و خارج كردن مسكو از چرخه تاثيرگذاري بر عرصه بين المللي استوار كرده اند.
نكته مهم ديگر اين كه در چهار دوره مسئوليت پوتين (سه دوره رياست جمهوري و يك دوره نخست وزيري) شمار فقيران در روسيه به نصف كاهش يافت است.

وي 31 دسامبر سال 2000 در حالي اداره روسيه را از «بوريس يلتسين» رئيس جمهوري وقت تحويل گرفت كه به دليل پيامدهاي اقتصادي فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و از بين رفتن نظام هاي حمايتي و كاري متمركز، شمار فقرا به حدود 40 ميليون نفر رسيده بود.
در دوران يلتسين با ترويج بي مهار سياست هاي ليبرالي و رانت هاي برآمده از بي نظمي سياسي و اقتصادي پس از فروپاشي، اموال و دارايي هاي شوروي سابق تقريبا در تملك قدرتمندان ليبرال قرار گرفت و ميليون ها خانواده روس برخوردار از زندگي مناسب دوران كمونيستي به زير خط فقر سقوط كردند، خزانه دولت خالي شد و بدهي هاي روسيه به 150 ميليارد دلار رسيد.

روسيه آن دوره به علت دو جنگ چچن كه به عقيده بسياري از كارشناسان از خارج تحميل شد و توسط ليبرال ها براي پوشش تملك ثروت هاي ملي شكل گرفت، به شدت تضعيف شده بود.

اما اجراي گسترده و تداوم سياست هاي حمايت اجتماعي دولت در دوران مسئوليت پوتين، وضعيت را به تدريج سر و سامان داد و رويكردهاي پشتيباني از خانواده هاي كم درآمد، اشتغال زايي، آموزش و درمان رايگان كه هم اكنون هم اجرا مي شود، شمار فقرا را 40 ميليون نفر سال 2000 به پايين ترين سطح يعني حدود 18 ميليون نفر در چند سال قبل كاهش داد.
پوتين توانست پس از استعفاي ناگهاني يلتسين در شرايط فلج كامل اقتصادي روسيه پس از كمونيسم، با احياي صنعت نفت، تسليحاتي، كارخانه هاي توليد مواد غذايي و وضع نظام مالياتي جديد، تاثيرات منفي برجاي مانده ميراث چند دهه حاكميت كمونيستي را كاهش دهد. تور روسيه

از نگاه كارشناسان اجتماعي و اقتصادي اگر سياست هاي ضد روسي غرب شكل نمي گرفت، برنامه هاي 14 ساله پوتين مي توانست اقتصاد متكي به درآمدهاي نفتي را به سوي اقتصاد متنوع با بخش عمده درآمد غيرنفتي سوق داده و همزمان فقر را در بزرگترين كشور دنيا با بيش از 17 ميليون كيلومتر مربع گستردگي بسيار كمرنگ تر كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۵۲:۰۷ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

آمريكا خواستار پرهيز تركيه و روسيه از تشديد تنش ها شد

تور روسيه


بين الملل > آمريكا - ايرنا نوشت: به دنبال درگيري هاي لفظي تركيه و روسيه بر سر اقدامات متقابل نظامي در كشور جنگ زده سوريه ، امريكا روز دوشنبه مصرانه از آنكارا و مسكو خواست از تشديد تنش ها پرهيز كنند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن ، يك سخنگوي وزارت خارجه امريكا به اين خبرگزاري گفت :' انجام مذاكرات مستقيم بين روس ها و ترك ها و اتخاذ تدابيري براي جلوگيري از تشديد تنش ها حايز اهميت است.'
تركيه ازجنگ سوريه به نفع خود بهره برداري كرده و با استفاده از آتش توپحانه و نيز با تجاوز به حريم هوايي سوريه در حال گلوله باران و بمباران مواضع كردهايي است كه پس از نبرد با گروه هاي تروريست بخشي از اراضي را از كنترل آنها خارج كرده اند.
اين حملات هوايي و متعاقب آن جنگ لفظي بين تركيه و روسيه اميد ترك مخاصمه در سوريه را كه بر اساس توافق كنفرانس امنيتي مونيخ قرار بود طي هفته جاري صورت گيرد كم رنگ كرده است. تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۳۰:۴۹ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

مقام روس: توسعه برنامه موشكي حق ايران است/ موفقيت سفر ولايتي به مسكو

بين الملل > ديپلماسي - نماينده رئيس جمهوري روسيه در افغانستان و رئيس اداره دوم آسياي وزارت امور خارجه روسيه با تاكيد بر اين كه برنامه موشكي ايران شامل تحريم هاي ضد ايراني نيست، گفت: توسعه اين برنامه حق ايران است و اين كشور تسليحات تهاجمي توليد نمي كند.

به گزارش خبرآنلاين «زمير كابولوف» امروز (دوشنبه) در گفت وگو با خبرگزاري روسيا سگودنيا در باره برنامه موشكي ايران افزود: روسيه در اين باره موضع خونسردانه اي دارد و نمي تواند با برنامه اي كه تحت تحريم هاي بين المللي نيست، مخالفت كند.

وي اظهار كرد: توسعه اين برنامه حق ايران است. در وهله اول برخي كشورها ايران را تهديد مي كنند و حق دفاع از خود را دارد.
كابولوف گفت: غرب در حالي بنا به ملاحظاتي نسبت به اين مساله نگران است كه اين مساله را از ياد برده در شرايط نياز شديد به ورود به بازار ايران، اين موضوع را فراموش كرده اند و اين نوعي رياكاري است كه در عرصه هاي مختلف شاهد هستيم.

وي همچنين با موفقيت آميز خواندن سفر اخير مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب به مسكو گفت: علي اكبر ولايتي سياستمداري باتجربه و صاحب نفوذ و بسيار سنجيده در ايران است و در سفر اخير ايشان به مسكو دو طرف توانستند موارد اصولي همكاري هاي دو كشور در عرصه هاي اقتصادي و مساله سوريه را بررسي كنند.

رئيس اداره دوم آسياي وزارت امور خارجه روسيه افزود: ولايتي به عنوان مشاور رهبر انقلاب ايران در سفر به روسيه در موارد اصولي كه با ايران همكاري خواهيم كرد به مذاكره پرداخت

مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب از 12 تا 15 بهمن ماه به مسكو سفر و با سران روسيه ازجمله با «ولاديمير پوتين» رييس جمهوري روسيه ديدار كرد.

رييس جمهوري روسيه ضمن ابراز خرسندي از توسعه روابط راهبردي دو كشور گفت: ضروري است همكاري ها در تمامي زمينه ها گسترش يافته و از همه ظرفيت ها در اين جهت بهره برداري شود.

ولايتي نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از ملاقات رييس جمهور روسيه، به ديدگاه مقام معظم رهبري در نگاه به شرق و توسعه همكاري ها با روسيه اشاره كرد و گفت:جمهوري اسلامي ايران و روسيه در جهت تنظيم روابط راهبردي و استراتژيك گام بر مي دارند و اين مسير بازگشت ناپذير در توسعه و گسترش همكاري هاي راهبردي و استراتژيك مي تواند به ايجاد ثبات و صلح در منطقه و عرصه بين المللي كمك نمايد.
ديدار با «الكساندر لاورنتيف» نماينده ويژه رييس جمهوري روسيه در امورسوريه از ديگر برنامه هاي مشاور امور بين المللي رهبرمعظم انقلاب در مسكو بود و دو طرف در خصوص مسايل سوريه رايزني وگفت وگو كردند. ( تور روسيه )

به گزارش بخش ديپلماسي رسانه اي سفارت جمهوري اسلامي ايران در روسيه، ولايتي و لاورنتيف درخصوص مهمترين موضوعات و مسايل تاثير گذار در سوريه ، منطقه وهمكاري هاي جمهوري اسلامي ايران و روسيه بحث و تبادل نظر كردند.

كابولوف رئيس اداره دوم آسياي وزارت امور خارجه روسيه در ادامه گفت وگو با خبرگزاري روسيا سگودنيا در باره امكان سفر وزير خارجه روسيه به ايران گفت: سرگئي لاوروف براي سفر به تهران دعوت شده، ولي هنوز توافق مشخصي در اين مورد صورت نگرفته است و بعيد نيست كه سال 2016 انجام گيرد. تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۲۸:۴۹ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

مسكو: دسيسه جويي هاي تركيه عليه سوريه در شوراي امنيت مطرح مي شود

تور روسيه 



بين الملل > اروپا - ايرنا نوشت: وزارت امور خارجه روسيه با انتشار بيانيه اي با ابراز نگراني از اقدامات دولت تركيه عليه سوريه اعلام كرد: روسيه دسيسه جويي ها آنكارا در سوريه را به عنوان تهديد كننده امنيت منطقه خاورميانه و ساير مناطق همجوار را در شوراي امنيت سازمان ملل مطرح مي كند.

به گزارش ايرنا، وزارت خارجه روسيه امروز (دوشنبه) در بيانيه خود با اشاره به حملات توپخانه اي تركيه به مناطق مسكوني سوريه در مرز با تركيه آورده است: ارتش تركيه بخش هايي از سوريه را كه اخيرا توسط ارتش اين كشور و شبه نظاميان كرد از اشغال تروريست ها آزاد شده، هدف گلوله باران قرار داده است.
در ادامه بيانيه آمده است: بر اثر حملات توپخانه اي تركيه به مناطق مسكوني و مواضع ارتش سوريه، شمار زيادي از شهروندان سوري جان خود را از دست داده اند و زيرساخت هاي شهري و اماكن مسكوني تخريب شده است. " تور روسيه " ...
وزارت خارجه روسيه همچنين به ادامه كمك تركيه به گروه هاي تروريستي براي نفود به خاك سوريه اشاره كرده و افزود: گروه هاي تروريستي از طريق مرز مجروحان خود را به تركيه منتقل مي كنند و تروريست ها براي استراحت و تجديد قوا از سوريه به تركيه برمي گردند.
اين بيانيه آمده است: مسكو از اين گونه اقدام ها عليه سوريه به شدت نگران است و آن را به منزله حمايت از گروه هاي تروريستي بين المللي، نقض قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل و تعهدات تركيه به عنوان كشور عضو گروه بين المللي حاميان سوريه مي داند.
در پايان بيانيه تاكيد شده است: روسيه اين مساله را در شوراي امنيت سازمان ملل مطرح مي كند تا اين نهاد بين المللي اقدامات دسيسه جويانه انكارا را كه امنيت منطقه خاورميانه و ساير مناطق همجوار را تهديد مي كند، ارزيابي كند.
روسيه در ماه هاي اخير بارها تركيه را به كمك كردن به گروه هاي تروريستي ضد سوري متهم كرده است.
مقام هاي روس در اين رابطه اعلام كرده اند كه تركيه از داعش نفت قاچاق خريداري مي كند و در ازاي آن تسليحات مي دهد تا در سوريه به فعاليت هاي تروريستي ادامه دهد.
تركيه اين اتهام روسيه را رد كرده و ارتباط خود با داعش را منكر شده است.
گروه كشورهاي غربي عربي ضد سوري به پيشگامي آمريكا و عربستان تروريست هاي تكفيري را تجهيز و تسليح و براي براندازي حكومت سوريه و آغاز جنگ داخلي به اين كشور اعزام كردند.
روسيه از هفتم مهرماه براساس درخواست دولت سوريه و اخذ موافقت پارلماني سركوب هوايي تروريست ها به ويژه داعش را در اين كشور آغاز كرد و با انهدام چند هزار موضع سبب زمين گيري گروه هاي تروريستي و مرگ صدها تروريست شد و نظاميان سوري نيز توانستند مناطق زيادي از جمله در استان حلب نزديك مرز تركيه را از اشغال داعش آزاد كنند. ( تور روسيه )


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۲۶:۴۷ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

روسيه: نظام فدرالي در سوريه فقط با انتخاب سوري ها قابل اجرا است


بين الملل > خاورميانه - ايرنا نوشت:«ماريا زاخارووا» سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه اعلام كرد: فدرالي شدن نظام سوريه مساله داخلي اين كشور است و فقط سوري ها مي توانند در باره آن تصميم گيري كنند.

خانم «ماريا زاخارووا» در يك نشست خبري گفت: موضع روسيه در اين مساله تغيير نكرده است و نوع نظام حكومت سوريه، موضوعي است كه در دستور كار نيروهاي سياسي داخلي اين كشور قرار دارد كه مي تواند با توافق جمعي تصميم گيري شود و بدون شك بايد خود سوري ها به اين موضوع بپردازند.

سخنگوي وزارت خارجه روسيه با بيان اين كه بحران سوريه ابعاد بين المللي دارد و كشورهاي زيادي در حل اين مساله مشاركت دارند، در باره نظام سوريه اظهار كرد: رايزني هاي مرتبط جريان دارد و موضع صريحمسكو نيز اين است كه تصميم گيري در اين زمينه مختص سوري ها است.
وي ادامه داد: بارها اعلام كرده ايم كه مي خواهيم سوريه را دمكراتيك، آزاد و يكپارچه ببينيم.
«سرگئي ريابكوف» معاون وزير خارجه روسيه به تازگي در مورد فدرالي شدن نظام سوريه گفت: بر اين باوريم كه اگر نظام فدرالي مورد قبول شركت كنندگان در مذاكرات سوري-سوري باشد، مي توانند در مورد اين ايده گفت وگو كنند.
به گزارش خبرگزاري روسيا سگودنيا، ريابكوف افزود: نمي توانم شانس ايجاد نظام فدرالي در سوريه را ارزيابي كنم، زيرا روند تعيين شاخص هاي حكومت آينده اين كشور هنوز شروع نشده است.
وي ادامه داد: اگر نتيجه مذاكرات و رايزني ها در مورد آينده نظام سوريه كه اميدواريم با تلاش هاي استفان دميستورا نماينده دبير كل سازمان ملل در آينده نزديك از سر گرفته مي شود، اين باشد كه اين نوع نظام حكومتي (فدرالي) مي تواند سوريه را يكپارچه، غيرديني و مستقل حفظ كند چه كسي مي تواند با آن مخالفت كند.
ريابكوف گفت: اگر نوع حكومت ديگري جز فدرالي براي سوريه تاييد شودع براي مسكو مشكل نخواهد بود و به اين نكته توجه مي كنيم، نسخه اي نيست كه در كشور ديگري هزار كيلومتر دورتر از سوريه پيچيده شده، بلكه از طريق مذاكره توافق شده است.
در همين حال روزنامه اينترنتي روسي گازتا رو در مقاله اي از امكان فدرالي شدن سوريه به عنوان سناريويي با بيشترين احتمال تحقق خبر داد.

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۲۴:۴۲ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

معاون وزير خارجه روسيه يكشنبه به تهران سفر مي كند

تور روسيه

 

بين الملل > ديپلماسي - ايرنا نوشت: «ميخاييل بوگدانف» معاون وزير امور خارجه و نماينده رئيس جمهوريروسيه در امور خاورميانه در راستاي رايزني هاي منظم ايران و روسيه در مسايل خاورميانه فردا /يكشنبه/ به تهران سفر مي كند.

خبرگزاري ايتارتاس امروز اعلام كرد: بوگدانف ديدار كاري دو روزه از تهران خواهد داشت و در دستور كار مذاكرات وي با طرف ايراني طيف وسيعي از مسايل منطقه اي از جمله مساله سوريه قرار دارد. 

معاون وزير خارجه روسيه در ديدار با همتاي ايراني خود در خصوص مسايلي همچون مبارزه با تروريسم و نيز موضوعات مروبط به همكاري هاي دوجانبه ايران و روسيه گفت و گو مي كند.
تهران و مسكو براي افزايش تماس هاي دوجانبه به منظور پيشبرد همكاري هاي در عرصه هاي مختلف توافق كرده اند. 
در اين راستا هفته گذشته گريگوري كاراسين معاون وزير خارجه روسيه به تهران سفر و با ابراهيم رحيم پور معاون آسيا، اقيانوسيه و مشترك المنافع وزارت امور خارجه ديدار كرد.
رحيم پور در آن ديدار با اشاره به روند رو به توسعه روابط دوجانبه ايران و روسيه ، لزوم همكاري و اشتراك مساعي دو كشور در جهت حل و فصل مسائل منطقه را مورد تاكيد قرار داد.
يك ماه پيش نيز در روز هفتم بهمن ماه، «حسين اميرعبداللهيان» معاون عربي و آفريقايي وزارت امورخارجه ايران به مسكو سفر و با «ميخاييل بوگدانف» نماينده رئيس جمهوري روسيه در امور خاورميانه ديدار كرد و دو طرف در خصوص برخي مسايل منطقه خاورميانه از جمله بحران سوريه گفت و گو كردند.
در گزارش وزارت امور خارجه روسيه در اين رابطه با اشاره به اين كه دو طرف به طور مفصل درباره مسايل مهم منطقه خاورميانه گفت و گو كردند، گفته شد: توجه دو طرف بر حل و فصل سياسي بحران سوريه مطابق با مفاد قطعنامه 2254 شوراي امنيت متمركز بود.

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۱۷:۱۲ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

درخواست روسيه از الجزاير براي مبارزه با داعش در ليبي

تور روسيه



بين الملل > آفريقا - ايرنا نوشت: روزنامه غير دولتي «خبر» الجزاير در شماره روز سه شنبه خود نوشت: سران روسيه از الجزاير خواسته اند تا براي مبارزه با گروهك تروريستي داعش در ليبي با مسكو همكاري كنند.

به گزارش خبرنگار ايرنا از الجزيره، روزنامه خبر الجزاير به نقل از منبعي مطلع افزود: موضوع تحولات ليبي و تبديل اين كشور به مركز امني براي تروريست ها در صدر برنامه هاي دو هفته آينده وزير امورخارجيه روسيه به الجزاير قرار دارد.
اين روزنامه غير دولتي با اشاره به اين كه مسئولان بلندپايه روسيه از الجزاير خواسته اند، در صورتي كه نظاميان الجزاير بخواهند براي مبارزه با گروهك تروريستي داعش وارد ليبي شوند، لازم است با مسكوهمكاري كنند، نوشت: روس ها با استناد به برخي گزارش هاي دستگاه هاي امنيتي مبني بر اين كه تروريست هاي روس تبار، ليبي را به عنوان يك مكان امن و سرزمين جديد براي خود برگزيده اند، ابراز نگراني كرده اند.
همزمان با انتشار اين اخبار، روس ها و چيني ها اقدام به ايجاد خط ارتباط مستقيم با دستگاه هاي امنيتي الجزاير به عنوان همسايه ليبي كرده اند، چرا كه آنها مايل نيستند، ليبي به كشور جديدي براي تروريست ها تبديل شود.
منابع مطلع همچنين اعلام كرده اند كه گروه هاي تروريستي پس از رسيدن به تركيه و عبور از كشورهاي موريتاني، مالي و نيجر آزادانه وارد ليبي مي شوند.

 

 

اين منبع در ادامه نوشته است: روسيه همچنين نگران حمايت برخي كشورهاي اسلامي و عربي از تروريست هاي روس تبار و اهل قفقاز است. ( تور روسيه )...
از سوي ديگر، ارتش الجزاير بر اين نكته تاكيد دارد كه در هيچ عمليات نظامي خارج از مرزهاي اين كشور شركت نكند و به همين علت همواره مشاركت در هرگونه ائتلاف نيروهاي چند مليتي را رد كرده و نمي پذيرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۱۳:۲۹ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

روسيه تركيه را به شوراي امنيت مي كشاند

تور روسيه...

 

 

بين الملل > خاورميانه - ايسنا نوشت: شوراي امنيت سازمان ملل امروز (سه شنبه - تور روسيه ) به درخواست روسيه كه درخصوص حملات ارتش تركيه به شبه نظاميان يگان‌هاي مدافع خلق (كردها) در سوريه ابراز نگراني كرده تشكيل جلسه مي‌دهد تا درباره بمباران اهداف در سوريه توسط تركيه مذاكره كند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، تركيه براي سومين روز متوالي مواضع نيروهاي يگان‌هاي مدافع خلق را در سوريه بمباران كرده و در تلاش است تا مانع تصرف شهر اعزاز توسط اين نيروهاي كرد شود.

آنكارا از اينكه نيروهاي يگان‌هاي مدافع خلق كردهاي سوريه با حمايت روسيه در تلاش‌اند تا اين منطقه صد كيلومتري در مرز سوريه با تركيه را تحت تصرف خود نگه دارند، نگران است.

يكي از ديپلمات‌هاي روسيه طي درخواست تشكيل جلسه شوراي امنيت كه روز دوشنبه به ديگر ديپلمات‌هاي اين شورا ارسال شده گفت: هيات روسيه به شدت نسبت به اعمال زور تركيه در خاك سوريه نگران است.

انتظار مي‌رود يكي از مقامات ارشد سازمان ملل اوايل صبح امروز شوراي امنيت را از وضعيت موجود در سوريه مطلع كند. اين مذاكرات محرمانه قرار است صبح امروز پس از مذاكرات شوراي امنيت حول محور وضعيت بشردوستانه در يمن تشكيل شود. ( تور روسيه ...) .

بن بست بين‌المللي درخصوص سوريه خطرات رويارويي مستقيم بين روسيه و تركيه را افزايش داده است. پس از آنكه ارتش تركيه در نوامبر سال گذشته ميلادي يكي از جنگنده‌هاي روسيه را در مرز تركيه سوريه ساقط كرد روابط بين مسكو و آنكارا به شدت خدشه‌دار شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۱۱:۳۹ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

زندگي در سردترين شهر جهان

تور روسيه 

 

 

چند رسانه‌اي > عكس - شهر ياكوتسك روسيه سردترين شهر جهان است.

 



به گزارش مشرق نيوز، ساكنان اين شهر واقع در شمال شرقي سيبري، نيمي از سال را با دماي حدود 60درجه سانتي‌گراد زير صفر سپري مي‌كنند.

هر چند در حال حاضر دماي هواي ياكوتسك به 38درجه سانتي‌گراد زير صفر مي‌رسد اما مردم اين شهر همچنان مجبورند با چند دست لباس گرم در خيابان‌هاي مملو از برف و يخ تردد كنند تا جايي كه برخي از آنها پوشيدن 2 پالتو پوست و چند جوراب را براي جلوگيري از يخ‌زدگي بدن لازم و ضروري مي‌دانند. 

در حال حاضر اين شهر حدود 20هزار نفر جمعيت دارد.

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۱۳:۳۸ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

روسيه: آمريكا مي خواهد اتحاديه اروپا را هم مانند روسيه منزوي كند

تور روسيه

 

 

بين الملل > اروپا - به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك از مسكو به نقل از واحد مركزي خبر، سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه اعلام كرد واشنگتن مي كوشد تا مانع تقويت مناسبات روسيه و اتحاديه اروپا شود.

ماريا زاخارووا روز چهارشنبه گفت سياست مهار آمريكا نه تنها روسيه بلكه اتحاديه اروپا را نيز هدف قرار داده است. 

وي افزود واشنگتن سياست مهار را در پيش گرفته است اما در اين مورد اين اقدامات نه تنها روسيه بلكه اتحاديه اروپا را نيز هدف گرفته است. 
زاخارووا خاطر نشان كرد: « آمريكا مي كوشد مانع از گسترش مناسبات روسيه و اتحاديه اروپا شود . مناسبات نزديك روسيه و اروپا يعني تقويت دو طرف . اين واشنگتن بود كه اتحاديه اروپا را براي تحريم روسيه تحت فشار قرار دارد و جو بايدن معاون رئيس جمهور آمريكا و جان كري وزير امور خارجه اين كشور به اين مسئله اذعان كرده اند. »
 
پس از آنكه بروكسل در متهم ساختن مسكو به تشديد بحران اوكراين به واشنگتن پيوست و اقدام به تحريم روسيه كرد مناسبات روسيه و كشورهاي غربي در سال 2014 ميلادي رو به تيرگي گذاشت. 
مقامات روسيه ادعاهاي مطرح شده عليه اين كشور را رد كرده و تحريم هاي غرب را غيرسازنده خوانده اند.  تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۱۱:۲۷ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع: