Travel hub Travel hub .

Travel hub

روز زن در روسيه

روز زن در روسيه

 

در روسيه هم مثل خيلي از كشورها، هشتم مارس، روز زن است.

بر خلاف روز مرد (۲۳ فوريه - تور روسيه )، در روز زن، بازار گل و شكلات و هديه داغ مي‌شود. در محيط كار هم روز زن را جشن مي‌گيرند و گاهي دفتر را تزيين مي‌كنند و به خانم ها گل و كادو هديه مي‌دهند.
نماد روز زن در روسيه، از دوران شوروي به اين طرف، گل خوشه اي و زرد رنگ «اقاقياي نقره اي» است كه در روسيه به آن «ميموزا» (Mimosa) مي‌گويند. اين گل در شمال ايران هم به وفور پيدا مي‌شود، هرچند كه بومي استراليا است.
در اين روز هديه دادن گل لاله هم بسيار مرسوم است.

 

هم روز مرد و هم روز زن در روسيه تعطيل است. امسال دوشنبه را هم كه بين تعطيلات آخر هفته (شنبه و يكشنبه - تور روسيه ) و سه شنبه بود تعطيل كردند.
با اين توضيح كه در روسيه اگر بين تعطيلات را به خاطر رفاه مردم تعطيل كنند، به جايش مردم يه روز تعطيل ديگر (معمولا شنبه) سر كار مي‌روند.

تور روسيه

جمعيت زنان در روسيه ۱۰ ميليون بيشتر از جمعيت مردان است. به عبارت ديگر، به ازاي هر ۱۰۰ مرد، ۱۱۵ زن در روسيه زندگي مي‌كند.
در مقام مقايسه، جمعيت زنان در ايران، ۱ ميليون كمتر از مردان است. يا به عبارتي، به ازاي هر ۱۰۰ مرد، ۹۷ زن در ايران زندگي مي‌كند.
شايد به همين دليل باشد كه در روسيه بيشتر زن مي‌بينيد تا مرد. به خصوص كه خانم‌هاي روسي به طور تاريخي سختكوش و اهل كار هستند و در اكثر محيط‌هاي كاري، تعداد خانم‌ها بيشتر از مردان است.
خانم‌هاي روس در مشاغل سختي مثل برفروبي و رفتگري هم فعال هستند، هرچند كه تقريبا ۱۰۰ درصد مردم روسيه، چه زن و چه مرد، باسوادند.
شايد به دليل استقلال مالي خانم‌ها باشد كه مردسالاري در روسيه كمرنگ است. با اين وجود، رتبه روسيه در خشونت خانگي رتبه بسيار بدي است.

با توجه به اين كه عمر مردان كمتر از خانم هاست (تور روسيه - كه يكي از دلايل عمده آن مصرف زياد الكل عنوان مي‌شود) روسيه با بحران «بابوشكا» هاي تنها روبرو است. «بابوشكا» (Babushka) به روسي يعني مادربزرگ يا خانم مسن.
اكثر اين خانم ها صاحبخانه هستند (به دليل خصوصي سازي بعد از شوروي ) و حقوق بازنشستگي مي‌گيرند، اما درصد قابل توجهي از آن ها دست تنها هستند و فاميل و خانواده اي ندارند.
به همين دليل همسايه ها به اين خانم‌هاي مسن رسيدگي مي‌كنند و در موارد زيادي، بعد از فوت آن خانم، خانه او را به ارث مي‌برند.
حتي در دوراني شركت‌هايي به وجود آمده بودند كه با اين خانم‌ها قرارداد مي بستند تا در قبال پرستاري و نگهداري و پرداخت مبلغي ماهانه، بعد از فوتشان خانه را به ارث ببرند.

تور روسيه

 

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۷:۲۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

ديدار سفير روسيه با استاندار زنجان

تور روسيه


ديدار سفير روسيه با استاندار زنجان

استان‌ها > تور روسيه - زنجان - سفير روسيه در ايران گفت: اميدواريم خروج بخشي از نيروهاي نظامي روسيه از سوريه، تاثير مثبتي روي مذاكرات صلح بين طرف هاي سوري در ژنو بگذارد.

تور روسيه 

 

به گزارش خبرآنلاين لوان جاگاريان افزود: روسيه سياست هاي نزديك و تنگاتنگي را در سوريه با ايران دارد و از سوي ديگر با طرف آمريكايي نيز همكاري هايي در خصوص مسائل سوريه صورت مي گيرد.

وي ادامه داد: اقدام نظامي روسيه در سوريه ضربات سنگين و دندان شكني را بر تروريست ها وارد كرد و در مجموع اهداف پيش بيني شده در اقدام نظامي اين كشور در مبارزه با تروريست ها در سوريه محقق شد.

انصاري استاندار زنجان با اشاره به افزايش سطح تعاملات تجاري ايران و روسيه اظهار داشت :قابليت ارتباطات تجاري ايران و روسيه در بخشهاي مختلف قابل ارتقاء است و در اين خصوص بانك ملي ايران ميتواند حواله هاي مالي را در روسيه بدون نياز به مباحث سوئيفت عملياتي نمايد . تور روسيه ...
استاندار زنجان عنوان نمود : با توجه به آذري بودن استان زنجان مناطق داغستان ، آستاراخان و اورال جنوبي روسيه ميتواند بعنوان هدف گردشگري مطرح باشند .
تسهيل ويزا براي تجار و بازرگانان و دانشجويان به روسيه از مباحثي بود كه در اين ديدار مطرح و عنوان شد : درماه فوريه شركت ويزا راشا در تهران تاسيس شده و تاكنون 35 هزار نفر از شهروندان ايراني از روسيهويزاي توريستي دريافت نمودند.

 

تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۶:۰۸ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

برقراري پروازهاي مستقيم هوايي ايران و سه شهر روسيه

تور روسيه



برقراري پروازهاي مستقيم هوايي ايران و سه شهر روسيه

اقتصاد - تور روسيه > صنعت - اعتماد به نقل ازنايب‌رييس اتاق بازرگاني مشترك ايران و روسيهنوشت:هفته‌اي شش پرواز ميان ايران و مسكو انجام مي‌شود كه به زودي به ١٠ پرواز در هفته افزايش مي‌يابد

نايب‌رييس اتاق بازرگاني مشترك ايران و روسيه هم گفت: براي تسهيل در تردد بازرگانان ايران و روسيه و افزايش مبادلات تجاري، پروازهاي منظم هوايي ميان ايران و فرودگاه‌هاي مسكو، سن‌پترزبورگ و سوچيبرقرار شده است، ضمن اينكه پروازي ميان ايران و آستاراخان نيز به زودي برقرار مي‌شود.

قدير قيافه اظهار داشت: هفته‌اي شش پرواز ميان ايران و مسكو انجام مي‌شود كه به زودي به ١٠ پرواز در هفته افزايش مي‌يابد، ضمن اينكه دو تا سه پرواز در هفته به مقصد سن‌پترزبورگ وجود دارد و به مقصد فرودگاه سوچي نيز سه تا پنج پرواز در هفته به‌زودي انجام مي‌شود. از ابتداي سال جديد شمسي پرواز ايران به مقصد آستاراخان با هفته‌اي يك پرواز برقرار مي‌شود. 

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۴:۲۰ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

اقدامات روسيه در سوريه تأثيري بر تحريم‌هاي مسكو دارد؟

تور روسيه



بين الملل > آمريكا / تور روسيه - ايسنا نوشت: معاون وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرد، اقدامات روسيه در سوريه نبايد بر تصميم‌هايي كه درباره تحريم‌هاي مسكو گرفته مي‌شود، تأثير بگذارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا - تور روسيه)، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيك، ويكتوريا نولاند، معاون دستگاه ديپلماسي آمريكا در يك جلسه كميته روابط خارجي سناي آمريكا اظهار كرد: تصميم مسكو درباره خروج بخش عمد‌ه‌اي از نيروهاي روسي از سوريه نبايد بر تصميم‌هايي كه درباره تحريم‌هاي ضد روسي گرفته مي‌شود، تأثيري بگذارد.

وي در ادامه خاطرنشان كرد: ما همچنان به صحنه تحولات سوريه و اوكراين به عنوان دو رخداد جداگانه نگاه مي‌كنيم. 

اين مقام آمريكايي گفت: ما تحولات اوكراين را براساس آنچه در اين كشور اتفاق مي افتد، ارزيابي مي‌كنيم و همان‌طوري كه مي دانيد، تحريم‌هاي روسيه مربوط به موضوع اوكراين است. بنابراين از نظر ما آنچه در سوريه اتفاق مي افتد، نبايد بر گزينه‌هاي موجود درباره اوكراين تاثيري بگذارد.

نولاند همچنين تاكيد كرد كه دولت اوكراين بايد مساله فساد و سياست ناپايدار خود را در سال 2016 حل و فصل كند.

وي ادامه داد:‌ ما همچنان معتقديم كه 2016 مي تواند سالي باشد كه اوكراين خود را از سياست كثيف و پول كثيف رهايي دهد. تور روسيه ...

نولاند همچنين گفت كه صندوق بين المللي پول و دولت واشنگتن امكان ارائه تسهيلات بيشتر به اوكراين را ندارند زيرا وضعيت اين كشور بي ثبات است.

به گفته معاون وزير امور خارجه آمريكا، دولت واشنگتن هنوز درباره اعطاي تسليحات به اوكراين تصميمي نگرفته است اما فرايند آموزش نيروهاي اوكرايني همچنان ادامه خواهد داشت.

 

 

تور روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۳:۲۲ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

روسيه كمتر از 10 فروند از هواپيماهايش را از سوريه خارج كرد

تور روسيه



بين الملل > خاورميانه > تور روسيه - ايرنا نوشت: «پيتر كوك» سخنگوي مطبوعاتي وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون - تور روسيه ) مدعي شد در بحبوحه اعلام خروج نيروهاي هوافضاي روسيه از تركيه، روسيه فقط كمتر از 10 فروند از هواپيماهايش را از خاك سوريه خارج كرده است.

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك روسيه، كوك در پاسخ به پرسشي درباره اين كه آمريكا تاكنون شاهد خروج چه تعداد از هواپيماهاي روس از خاك سوريه بوده است؟ گفت: «تعداد اندكي از هواپيماها خارج شده اند كه كمتر از 10 فروند بوده است.

«ولاديمير پوتين» رئيس جمهوري روسيه دوشنبه اين هفته دستور خروج بخش عمده اي از نيروهاي هوايي اين كشور از سوريه را اعلام كرد و اين عمليات از روز سه شنبه آغاز شد.
پوتين گفت: گروه هايي كه در پايگاه هوايي «حميميم/Hmeimim» در نزديكي لاذقيه باقي مي مانند، نقشي اساسي در نظارت بر توافق ترك مخاصمه بين نيروهاي دولتي و شورشيان خواهند داشت. اين توافق از 27 فوريه (8 اسفند - تور روسيه ) اجرايي شد.
سوريه، كاهش تعداد نيروهاي نظامي روسيه در سوريه را گامي طبيعي و مثبت ارزيابي كرده كه با مشورت دولت دمشق و بعد از بررسي هاي دقيق و نيازهاي ميدان نبرد با تروريسم اتخاذ شده است.

 

تور روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۰:۳۲ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

الاخبار بررسي كرد: پيامدهاي عقب‌نشيني نيروهاي روسيه از سوريه



بين الملل > تور روسيه > خاورميانه - تسنيم نوشت: يك روزنامه لبناني در گزارشي به بررسي پيامدهاي اقدام روسيه مبني بر عقب‌نشيني بخش عمده‌اي از نيروهاي نظامي اين كشور و سوريه پرداخت.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، روزنامه الاخبار در گزارشي به بررسي ابعاد و پيامدهاي مستقيم اقدام روسيه براي خروج نظاميان خود از خاك سوريه پرداخته و مي‌نويسد: عقب‌نشيني روسيه از سوريه پيامدهاي مستقيمي را بر ايران و حزب‌الله لبنان خواهد داشت. اعلام روسيه مبني بر عقب‌نشيني بخش عمده‌اي از نيروهاي نظامي خود كه در سوريه مستقر هستند، خارج از روند طولاني مذاكرات براي مرتب كردن اوضاع سوريه هم‌زمان با مذاكرات بين‌المللي در زمينه راهكارهاي مسالمت‌آميز حل اين بحران نيست. تور روسيه ..<

اگر تفاهم روسيه و آمريكا بعد از آغاز مذاكرات وزراي خارجه اين دو كشور از زمان هاي طولاني گذشته نهايتاً به آتش‌بس نظامي منتهي شد كه همچنان دوام آورده است ، بايد گفت كه روند شتابان تحولات سوريه در روزهاي اخير به گونه اي ادامه پيدا مي‌كند كه نشان دهنده سيگنال‌هاي بيشتري از مرحله آينده است. مرحله‌اي كه احتمالاً لبنان نيز از بخش اساسي اين توافق شاهد پيامدهاي اين مرحله خواهد بود.

براساس اطلاعاتي كه گزارش‌هاي غربي از طرف‌هاي ما در لبنان به دست آورده‌اند، اقدام روسيه در بيرون كشيدن نيروهاي خود از سوريه غافلگيركننده نبود و بخشي از ترتيبات ميداني است كه به صورت تدريجي به حل و فصل موضوع جنگ در سوريه منتهي مي‌شود. اين اقدام بخشي از راهكار رسيدن به حل و فصل نهايي يا نسبتاً نهايي درگيري‌هاي سوريه است كه با تمامي نيروهاي ميداني و تمامي دولت‌هاي حامي اين كشور از يك ديدگاه تعامل كرده و بر ضرورت رسيدن به راه‌حل فراگير مبتني بر آغاز آتش‌بس تا زمان رسيدن به روند مسالمت‌آميز حل بحران تأكيد خواهد داشت. قرار است تمامي كساني كه در اين روند مانع‌تراشي مي‌كنند، در تقابل با حكومت هاي اصلي و ميزبان اين تفاهم (يعني آمريكا و روسيه - تور روسيه ) قرار بگيرند.

تفاهم‌ بين روسيه و آمريكا مبني بر حل و فصل اوضاع سوريه به آن معنا نيست كه به مخالفان اين كشور هر آنچه كه مي‌خواهند داده شود و تسلط و پيروزي آنها بر سوريه محقق گردد، بلكه به معني ديدگاهي فراگير است كه تمامي گروه‌هاي مستقر در سوريه از جمله ارتش سوريه را مدنظر داشته باشد، چرا كه مسكو براي مرحله آينده توجه ويژه‌اي به اين ارتش دارد.

در سازش پيشنهاد شده، مرحله اساسي براي حمله آمريكا و روسيه و متحدان آنها به گروه تروريستي داعش در مراكز استقرارشان وجود دارد. اين مرحله با انجام آماده سازي‌هاي لازم در سطوح مختلف آغاز مي‌شود و شامل بخش اساسي از روند حل و فصل نهايي اوضاع سوريه خواهد بود. در هفته‌هاي آينده رويكرد كلي اين عمليات مشخص خواهد شد.

تور روسيه .....

اقدامات اجرايي تفاهم بين جان كري و سرگي لاوروف در عرصه سوريه، -اگر نگوييم در هفته‌هاي آينده - طي ماه‌هاي آينده دنبال مي‌شود. در اين ميان لبنان ارتباط مستقيمي با تحولات سوريه خواهد داشت. چرا كه رسيدن به اين توافق متضمن توافق بر سر راهكارهاي مبارزه با داعش خواهد بود كه بر اساس آن به احتمال فراوان نيروهاي حزب‌الله در مرزهاي لبنان و سوريه متمركز خواهد شد. البته صحبت در مورد اين واقعيت هنوز زود است، چرا كه بعد از اقدامات روسيه مرتبط با سرنوشت بشار اسد، ايران مواضع نهايي خود را اعلام نكرده است، اما تمركز حوادث سوريه به ويژه نزديك شدن به حملات هوايي بر ضد گروه تروريستي داعش باب احتمال‌ها و سؤال‌هاي مطرح شده در مورد حزب‌الله را در صورت به اجرا گذاشتن اين توافق افزايش مي‌دهد.

در اين شرايط بايد ديد آيا حزب‌الله لبنان اقداماتي را در سايه متغيرات قابل پيش بيني خواهد داشت. آيا حزب‌الله بار ديگر با قدرت در عرصه داخلي لبنان مثل يك پرونده رياست جمهوري وارد خواهد شد يا اينكه اوضاع داخلي و به حالت شكننده خود رها خواهد كرد تا شاخص‌هاي كلي حل و فصل اوضاع سوريه آشكار گردد؟


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۰۹:۰۹ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

ورود هواپيماي حامل كمك نظامي روسيه به اربيل

تور روسيه 

 

 

بين الملل > تور روسيه > خاورميانه - معاون كنسول روسيه در شهر اربيل عراق اعلام كرد كمك هاي نظامي روسيه به منطقه كردستان رسيد.



واحد مركزي خبر به نقل از تلويزيون الميادين گزارش داد:  معاون كنسول روسيه در شهر اربيل عراق اعلام كرد كمك هاي نظامي روسيه به منطقه كردستان رسيد. 
معاون كنسول روسيه در گفتگو با الميادين تاكيد كرد يك فروند هواپيماي ترابري نظامي روسيه كه حامل سلاح است وارد فرودگاه اربيل شد. 
اين ديپلمات روس افزود: اين هواپيما حامل انواع توپخانه و موشك هاي ضدزره است. اين سلاح ها در چارچوب قراردادهاي توافق شده با بغداد، در اختيار نيروهاي پيشمرگه قرار مي گيرد. 
وي خاطر نشان كرد: اين سلاح ها بسيار كارآمد هستند و ارتش روسيه از آنها براي منهدم كردن زره پوش هاي دشمن استفاده مي كند.



تور روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۰۶:۵۷ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

توضيح كرملين درباره خروج نظامي روسيه از سوريه


بين الملل > خاورميانه/ تور روسيه - ايسنا نوشت: در پاسخ به برخي ادعاها درباره اهداف مسكو از خروج از روسيه ؛ كرملين اعلام كرد كه تصميم خروج نيروهاي روسيه با هدف تلاش براي اعمال فشار بر بشار اسد نيست.



به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا- تور روسيه )، به نقل از شبكه خبري روسيا اليوم، در پي اعلام تصميم روسيه براي خارج كردن نيروهايش از سوريه ديميتري پسكوف، سخنگوي كرملين اعلام كرد: مأموريت اصلي ما در مرحله كنوني حمايت از روند مسالمت‌آميز در سوريه است.

سخنگوي كرملين تأكيد كرد كه تصميم مسكو براي خارج كردن نيروهايش با هدف تلاش براي اعمال فشار بر بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه نيست.

به دنبال اعلام روسيه براي خارج كردن نيروهاي خود از سوريه برلين اعلام كرد كه اين اقدام فشارها بر اسد را بيشتر مي‌كند.

وزير خارجه آلمان مدعي شده كه عقب‌نشيني نيروهاي روس از خاك سوريه دمشق را مجبور خواهد كرد در مذاكرات ژنو گفتگوي سياسي جدي را آغاز كند.

ولاديمير پوتين، رئيس‌جمهور روسيه به وزير دفاع خود دستور داده كه نيروهاي روسي را از خاك سوريه خارج كند. درحال حاضر نيز روسيه خروج تجهيزات نظامي از جمله جنگنده‌هايش را آغاز كرده است.

ديميتري پسكوف گفت: تصميم پوتين براي خارج كردن نيروهاي خود از سوريه ناخرسندي مسكو از موضع بشار اسد نيست. پوتين براساس نتايج عمليات نيروهاي روسي در سوريه چنين تصميم گرفته است. اين موضوع در مذاكرات با رهبران خارجي مطرح نشده و پوتين به تنهايي چنين تصميمي گرفته است.

وي افزود: تعدادي از نظاميان روس در پايگاه‌هاي حميميم و طرطوس باقي مي‌مانند.

 

 

سفر به روسيه - تور روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۰۵:۳۳ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

سامانه هاي اس400 و يك هزار پرسنل نظامي روسيه در سوريه مي‌مانند


ين الملل > خاورميانه - تور روسيه - ايسنا نوشت: رئيس كميته دفاع مجلس علياي پارلمان روسيه برآورد كرده كه حدود 1000 پرسنل نظامي روسيه در دو پايگاه اين كشور در سوريه باقي خواهند ماند.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا / تور روسيه ...)، به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، ويكتور اوزرف، رئيس كميته دفاع مجلس علياي پارلمان روسيه امروز (سه‌شنبه - تور روسيه) گفت: برآورد مي‌كنم كه حدود 1000 پرسنل نظامي روسيه در دو پايگاه اين كشور در سوريه باقي خواهند ماند.

وي افزود: روسيه حداقل به دو گردان و يا به طور كلي به 800 نيرو براي حفاظت از اين دو پايگاه نياز دارد. اين نيروها به انجام عمليات‌هاي شناسايي هوايي ادامه خواهند داد. در نتيجه به حضور تعدادي خلبان و خدمه هواپيما نياز است و كارشناسان نظامي كه به ارتش سوريه نيز مشورت مي‌دهند، در اين دو پايگاه باقي خواهند ماند.

اين برآورد پس از آن صورت گرفت كه ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه روز دوشنبه اعلام كرد تعدادي از هواپيماها و نيروهاي روسيه از سوريه خارج خواهند شد.

روسيه افشا نكرده كه چه تعداد سرباز مستقر در سوريه دارد؛ جاييكه در آن يك تاسيسات دريايي و همچنين يك پايگاه هوايي را حفظ خواهد كرد اما برآوردهاي آمريكا حاكي از آن است كه تعداد پرسنل نظامي روسيه بين 3000 تا 6000 تن است.

وزارت دفاع روسيه همچنين از حفظ سامانه موشكي اس 400 و ديگر تجهيزات دفاع هوايي خود در سوريه خبر داد.

معاون وزير دفاع روسيه نيز گفت كه بمباران موضاع تروريست‌ها در سوريه ادامه خواهد داشت.

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۰۴:۲۹ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

مروري بر مهمترين تصميمات نظامي روسيه در سوريه

تور روسيه



بين الملل > تور روسيه / خاورميانه - ايسنا نوشت: رئيس‌جمهور روسيه روز دوشنبه پايان عمليات ارتش خود در سوريه را اعلام و به وزير دفاع خود دستور داد كه نيروهاي اصلي روسيه را از سوريه خارج كند.


به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا / تور روسيه ..)، به نقل از شبكه خبري الجزيره، دستور ولاديمير پوتين براي خروج نيروهاي اصلي روسيه از سوريه براي همگان غافلگيركننده بود همانطور كه ورود نيروهاي روسيه براي جنگ عليه داعش در سوريه نيز براي همگان غافلگيركننده بود و بسياري از طرف‌هاي غربي به آن اعتراض كرده بودند.

مهم‌ترين مسائل و موارد مربوط به مداخله نظامي روسيه در سوريه به شرح زير است:

21 سپتامبر 2015: روسيه درباره هماهنگي نظامي با اسرائيل درباره سوريه صحبت كرد.

30 سپتامبر 2015: ارتش روسيه حملات خود عليه گروه‌هاي مسلح در سوريه را آغاز كرد. اين حملات به درخواست مشروع دولت سوريه و با هدف كمك به ارتش سوريه براي كنترل بر مناطق تحت سيطره گروه‌هاي مسلح صورت گرفت. اين حملات نقش مثبتي در كمك به ارتش سوريه داشت و باعث شد كه نيروهاي دولتي سوريه بسياري از مناطق از جمله مناطق حومه حلب را آزاد كنند.

24 نوامبر 2015:
 تركيه يك جنگنده روسي را به بهانه نقض حريم هوايي‌اش سرنگون كرد. سرنگوني اين جنگنده موجب تنش در روابط ميان دو كشور شد و مسكو تحريم‌هاي اقتصادي را عليه آنكارا اعمال كرد.

26 نوامبر: روسيه راه‌اندازي سامانه موشكي إس400 در سوريه را اعلام كرد.

سوم دسامبر: روسيه فرودگاه الشعيرات در حمص را به عنوان دومين پايگاه نظامي خود در سوريه راه اندازي كرد. - تور روسيه ...

14 مارس: پوتين به وزير دفاع خود دستور خارج كردن نيروهاي اصلي از سوريه را داد. سوريه نيز تأكيد كرده كه اين اقدام با هماهنگي ميان پوتين و بشار اسد، رئيس‌جمهور سوريه صورت گرفت.

اين اقدام روسيه همزمان با آغاز مذاكرات ژنو ميان هيات دولت و مخالفان سوريه و در حالي صورت گرفت كه از حدود دو هفته پيش آتش‌بس در اين كشور برقرار شد.

 

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۰۳:۳۳ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع: