Travel hub Travel hub .

Travel hub

آمريكا پيشنهاد روسيه درباره آتش‌بس در سوريه را رد كرد

تور روسيه


آمريكا پيشنهاد روسيه براي برگزاري نشستي فوري درخصوص نقض توافق آتش‌بس رد و اعلام كرد هم‌اكنون نيز به نگراني‌هاي اين كشور به‌نحوي سازنده پرداخته مي‌شود.
خبرگزاري تسنيم: ستادكل نيروهاي مسلح روسيه، امروز ــ دوشنبه- پيشنهاد برگزاري نشستي اضطراري با نمايندگان آمريكا به‌منظور توافق بر سر سازوكار كنترل آتش‌بس در سوريه را مطرح و اعلام كرد در صورتي كه واشنگتن به اين درخواست‌ها پاسخ ندهد، از 22 مارس (3 فروردين - تور روسيه ) به‌طور يك‌جانبه اقدام خواهد كرد.

اين در حالي است كه يك مقام آمريكايي در گفت‌وگو با خبرگزاري «رويترز» در ژنو اعلام كرد: «ما گزارش رسانه‌ها را درباره نگراني‌هاي روسيه درخصوص نقض آتش‌بس دريافت كرده‌ايم. هر فردي كه چنين اظهاراتي را بيان مي‌كند، اطلاعاتي نادرست دارد؛ زيرا اين مسائل قبلاً به‌طور مفصل بررسي شده است و همچنان به‌صورت سازنده نيز بررسي مي‌شود».

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۱۰:۴۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

درياچه اي كه از شگفتيهاي دنياست/تصاوير



چند رسانه‌اي > عكس - درياچه "بايكال" يكي از شگفتي هاي جهان است.

به گزارش توريسم آنلاين، بايكال كه سطح آن از بلژيك بزرگتر است نزديك به يك چهارم آبهاي شيرين جهان را در خود دارد كه حجم آن حتي بيشتر از پنج درياچه بزرگ واقع در مرز آمريكا-كانادا است كه به هم پيوسته اند.

بايكال كه در حدود 300 رود به آن مي ريزد در جنوب سيبري و در كشور روسيه قرار گرفته و 25 ميليون ساله است.



عليرغم تهديد خطوط لوله هاي نفت و فعاليت هاي انساني ،هنوز هم بخش وسيعي از بالكان دست نخورده باقي مانده و زيبايي هميشگي آن بدون توجه به فصول و موقعيت، هنرمندان ،عكاسان و گردشگران بي باك را به يك اندازه جذب مي كند.


بايكال 4 تا 5 ماه از سال را يخ زده و ساكنان منطقه از لايه ضخيم يخ به عنوان بزرگراه استفاده كرده و به راحتي عبور و مرور مي كنند.



"ايركوتسك" شهر نزديك بايكال است كه با معماري كليساها و كافه هاي دنج و عمارت هاي چوبي منحصر به فرد ميزبان گردشگران است.



"ليستويانكا" منطقه مسكوني و نيمه روستايي ديگري در نزديكي درياچه بايكال است كه تا چند سال آينده به مركز اصلي گردشگري بايكال تبديل مي شود.در اين منطقه هر روز صبح با اسب هاي رها رو به رو مي شويد در حالي عطر ماهي هاي طلايي گريل شده براي ناهار دلتان را مي برد.

با وجود غلبه آيين بودايي در اين ناحيه اما هنوز باورهاي "شمن باوري"-باوري سنتي در برخي اقوام بدوي- وجود دارد و بازديدكنندگان به تماشاي درختاني مي روند كه پوشيده از روبان و ضايعات پارچه هستند و پيشكشي به ارواح هستند. تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۰۹:۱۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

هشدار روسيه به تركيه و عربستان


بين الملل > خاورميانه - وزارت خارجه روسيه هشدار داد كه هرگونه تجاوز نظامي به سوريه به معناي شكست روند صلح است. 

به گزارش خبرآنلاين به نقل از تسنيم وزارت خارجه روسيه هشدار داد كه هرگونه تجاوز نظامي به سوريه به معناي شكست روند صلح است.
اين در حاليست كه در روزهاي اخير گمانه هاي اقدام نظامي مشترك از سوي عربستان و تركيه در سوريه بيش از گذشته به گوش مي رسد. ضمن اينكه تركيه در روزهاي اخير حملاتي را در خاك سوريه انجام داده است. تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۳:۰۷:۴۸ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

كشتي هاي موشك انداز روسيه وارد بنادر سوريه شدند

تور روسيه ...

 

 

بين الملل > خاورميانه - ايرنا نوشت: فرمانده ناوگان درياي سياه روسيه روز پنجشنبه اعلام كرد: كشتي هاي موشك انداز اين كشور وارد بندر طرطوس در شمال سوريه شده است.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه (سانا - تور روسيه )، اين كشتي ها به منظور پيوستن به مجموعه كشتي هاي جنگي روسيه عازم سوريه شده اند كه در درياي مديترانه فعاليت دارند.

ژنرال 'الكساندر ويكتو' گفت: كشتي هاي موسوم به «زيلويني دول» براي جايگزيني كشتي هاي موشك انداز سربوخف راهي سواحل شمال سوريه شده اند.

اين ژنرال ارتش روسيه اين سخنان را در مراسم آغاز ساخت كشتي موسوم به «بافيل ديرجافين» كه سري سوم از كشتي هاي موشك انداز است عنوان كرده است.

كشتي هاي موشك انداز 'زيلويني دول' حامل موشك هاي كاليبر پرنده بامداد روز شنبه بندر «سواستوپول» واقع در درياي سياه و در جنوب غربي شبه جزيره كريمه را به مقصد طرطوس در شمال سوريه ترك كردند. تور روسيه >>>


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۴۳:۳۷ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

افشاگري نماينده روسيه در سازمان ملل دربارۀ سازمان هاي اطلاعاتي تركيه

تور روسيه

 

بين الملل > خاورميانه - ايرنا نوشت: نماينده دائم روسيه در سازمان ملل در نامه اي كه بين اعضاي شوراي امنيت توزيع كرد، سازمان هاي اطلاعاتي تركيه را به ارتباط با گروه تروريستي داعش متهم كرد.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري روسيا سگودنيا، «ويتالي چوركين» روز چهارشنبه در نامه اي كه بين نمايندگان كشورهاي عضو شوراي امنيت توزيع كرد، يادآورشد: سرويس هاي اطلاعاتي تركيه در يارگيري گروه تروريستي داعش در تركيه به اين گروه كمك مي كنند.
در اين نامه آمده است: اعضاي داعش با حمايت سازمان هاي اطلاعاتي تركيه در شهر آنتالياي اين كشور شبكه گسترده اي را براي يارگيري از اتباع جمهوري هاي شوروي سابق كه به تركيه سفر مي كنند ايجاد كرده اند و افرادي كه جذب داعش مي شوند براي شركت در اعمال تروريستي به سوريه يا احتمالا روسيه اعزام مي شوند.

نماينده دائم روسيه در سازمان ملل در نامه خود يادآور شد: در بين افرادي كه جذب داعش شده اند، اتباع كشورهاي قرقيزستان و جمهوري آذربايجان و نيز ساكنان مناطق قفقاز روسيه از جمله جمهوري هاي آديگي و كاراچايوو چركسيا و نيز جمهوري تاتارستان بودند. ( تور روسيه ) <
در اين نامه آمده است: در ماه سپتامبر سال 2015 بيش از يكهزار تروريست داعشي از كشورهاي اروپايي و آسياي مركزي از طريق تركيه به سوريه نفوذ كرده و بر اساس اطلاعات موجود اين افراد بدون هيچ گونه مانعي از گذرگاه مرزي واقع در منطقه قاضي انتب تركيه وارد خاك سوريه شده بودند.

روسيه همچنين تركيه را متهم كرده است كه انواع سلاح به گروه هاي تروريستي فعال در سوريه ارسال مي كند و سود حاصل از اين قاچاق اسلحه عايد سازمان هاي تركيه مي شود.
روسيه در ماههاي اخير بارها تركيه را به داشتن ارتباط با گروه هاي تروريستي فعال در سوريه در وهله اول گروه تروريستي داعش متهم كرده است.
بر اساس اطلاعات رسانه هاي روسي، هر چند كه مقام هاي تركيه اين اتهام روسيه را عليه كشور خود رد كرده اند اما اين كشور حمايت خود از گروه هاي افراط گراي فعال در سوريه همچون احرار الشام و جيش الفتح و جبهه النصره را كه به شيوه هاي تروريستي متوسل مي شوند را پنهان نمي كند.

 

 

تور روسيه و سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۳۴:۴۵ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

جت هاي انگليسي براي رهگيري جنگنده هاي روسي به پرواز درآمدند


بين الملل > اروپا - ايرنا نوشت: وزارت دفاع انگليس روز چهارشنبه اعلام كرد به دنبال حضور دو بمب افكنروسي در نزديكي «حريم هوايي» اين كشور، جنگنده هاي انگليسي براي رهگيري آنها در اين منطقه به پرواز درآمدند.

به گزارش ايرنا، وزارت دفاع انگليس گفت كه جت هاي جنگنده تايفون اين كشور از پايگاه هوايي 'كونينگزباي' در شرق انگليس پرواز و اقدام به رهگيري دو فروند هواپيماي روسي كردند.
وزارت دفاع انگليس افزود: اين دو هواپيماي نظامي روس كه از نوع 'توپولوف تي يو -160' بودند، اگرچه وارد فضاي حاكميتي اين كشور نشدند، اما آنها در نقطه اي پرواز مي كردند كه بسيار نزديك به حريم هوايي ( فضاي حاكميتي ) اين كشور، شناخته مي شود.
وزارت دفاع انگليس پيش از اين، تصريح كرده كه انگلستان مصمم به حفاظت از حريم هوايي اش است.
از آغاز سال گذشته ميلادي تاكنون چندين مورد ره گيري بمب افكن هاي راهبردي (دورپرواز) روسيه در آب هاي شمالي و شرقي انگليس توسط جنگنده هاي انگليسي گزارش شده است.
افزايش فعاليت هاي نيروهاي هوايي روسيه در اين منطقه و ساير بخش هاي اروپا، متعاقب افزايش تنش ها ميان مسكو و كشورهاي غربي به دليل درگيري هاي جاري در اوكراين و سوريه صورت مي گيرد.
تحليل گران انگليسي افزايش فعاليت هاي يادشده را نشانه 'نمايش قدرت ' از سوي دولت روسيه مي دانند.
اين تحليل گران بر اين باورند كه دولت روسيه در حال اجراي يك 'بازي ' با كشورهاي اروپايي از جمله انگليس اين در خصوص است.
به گفته آنها، هواپيماهاي روسي وارد حريم حاكميت انگليس نمي شوند اما وارد منطقه اي مي شود كه لندن خودش در آن ذي حق مي داند.
آنها معتقدند روس ها در اين بازي عملي خلاف قوانين بين المللي صورت نمي دهند اما سبب مي شوند كه وزارت دفاع انگليس و مقامات دفاعي اين كشور تحريك شوند. تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۳۲:۴۷ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

دلجويي نفتي روس ها از ايران/ روابط ما با ايران از عدم همراهي با توافق دوحه تأثير نمي پذيرد

تور روسيه 

 

 

اقتصاد > انرژي - پس از آنكه توافق نفتي روسيه با عربستان و برخي كشورهاي ديگر عضو اوپك بر سر توقف افزايش توليد نفت، تعجب تحليلگران را برانگيخت و با واكنش سرد و مبهم ايران روبرو شد، مقاماتروس سعي دارند با حمايت از مواضع ايران به نوعي از شريك راهبردي اين روزهاي خود دلجويي كنند. تور روسيه ...

مريم يعقوبي

توافق روسيه و چهار كشور عضو اوپك بر سر توقف افزايش توليد نفت از ابتدا هم توافقي محكوم به شكست بود اما با اين وجود مقامات روس به اين توافق به چشم تيري در تاريكي نگاه مي كردند تا شايد روزنه اي باشد براي افزايش قيمت نفت حتي براي چند روز.

كشورهاي عرب طرف اين توافق اما اميدوارتر بودند تا جايي كه براي متقاعد كردن ايران، زحمت سفر فوري به تهران را بر خود هموار كردند ولي دست خالي بازگشتند.

بيژن زنگنه ترجيح داد موضع منفي ايران را به صورت صريح بيان نكند و در سخناني كه پس از ديدار با وزراي نفت قطر، عراق و ونزوئلا بيان داشت تنها به ذكر اين نكته بسنده كرد كه ايران از تلاش ها براي افزايش قيمت حمايت مي كند.

در وراي اين رفت و آمدها اما آنچه نمي توان از كنارش به آساني گذشت، مواضع تأمل برانگيز روسيه است؛روس ها درست در شرايطي كه به شدت درگير جنگ با داعش هستند با حاميان تمام عيار اين گروه تروريستي بر سر ميز مذاكره نشستند آن هم بر سر موضوعي كه قطعا به ضرر هم پيمان آن ها در نبرد با داعش يعني ايران است.

بازتاب هاي اين اقدام عجيب ظاهرا در سطحي بوده كه مقامات روس را به تلاش براي دلجويي ضمني از ايران واداشته است؛ وزير انرژي روسيه امروز اعلام كرد كه « ايران در برابر توافق دوحه رويكردي سازنده داشته است اما براي توقف افزايش توليد، هنوز آمادگي ندارد».

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك، الكساندر نواك، وزير انرژي روسيه اعلام كرد كه «ايران براي پيوستن به توافق دوحه براي افزايش ندادن توليد نفت، آماده نيست. ايران در برابر توافق ياد شده، واكنشي سازنده داشته است اما نمي تواند در اين توافق با ديگر كشورهاي توليدكننده همراه شود». > تور روسيه <

معاون وزير انرژي روسيه هم در اظهار نطري جداگانه اعلام كرد كه « موضع ايران در برابر توافق دوحه تأثيري بر تصميم روسيه براي اعطاي وام به تهران ندارد. آناتولي يانوفسكي اعلام كرد تصميم گيري دولت اين كشور براي اعطاي وام به ايران، با موضعگيري تهران در برابر توافق كشورهاي توليدكننده نفت براي افزايش ندادن توليد، ارتباطي ندارد. يانوفسكي گفت: اين دو مسئله ربطي به هم ندارند؛ اگر درباره وام مذاكره كنيم، اين وامها مربوط به پروژه هايي خاص هستند كه به هر دو طرف سود مي رسانند».

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۳۰:۳۳ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

چين اولين سري از جنگنده‌هاي سوخو 35 را تا آخر 2016 دريافت مي‌كند



بين الملل > آسيا - ايسنا نوشت: چين طبق قرارداد امضا شده در پائيز 2015 اولين محموله هواپيماهاي جنگنده روسي سوخو 35 متشكل از 4 فروند را تا آخر سال 2016 دريافت مي‌كند.

چين طبق قرارداد امضا شده در پائيز 2015 اولين محموله هواپيماهاي جنگنده روسي سوخو 35 متشكل از 4 فروند را تا آخر سال 2016 دريافت مي‌كند. اين مطلب را يك منبع نزديك به اداره همكاري‌هاي فناوري نظامي روسيه اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاري اسپوتينك، در ماه نوامبر سال 2015 اعلام شد كه روسيه قرارداد تحويل 24 فروند سوخو 35 را با چين امضا كرده است. منابعي در صنعت هواپيماسازي روسيه اعلام كردند مشخصات فني اين هواپيما‌ها به هواپيماي "سوخو 35 اس" كه به نيروي هوايي روسيه تحويل داده شده بسيار نزديك است.

طبق اطلاعات مركز مطالعات استراتژي‌ها و فناوري‌ها، مبلغ معامله روسيه و چين در مجموع حدود 2.5 ميليارد دلار است. " تور روسيه " .

مذاكرات درباره اين موضوع مدت چند سال جريان داشت و طي آن دو طرف درباره تعداد هواپيما هاي ارسالي چانه مي‌زدند. چين ابتدا قصد داشت حداكثر 10 تا 12 فروند از اين هواپيماها را خريداري كند اما روسيهمي‌خواست 40 تا 50 فروند از اين جنگنده‌هاي ساخت كارخانه هواپيما سازي كومسومولسك برآمور را بفروشد اما بالاخره دو طرف قرار گذاشتند 24 فروند سوخو 35 به چين تحويل داده شود.

سوخو-35، جنگنده جت چند منظوره شكاري نسل ++4 روسيه است كه در مركز طراحي تخصصي و فن آوري "سوخو" طراحي شده است. اين جنگنده مدل به كلي تغيير يافته و پيشرفته شده پلتفورم سري "تي-10 اس" مي‌باشد.

نسل ++4 در رابطه با جنگنده سوخو-35 تنها نشان دهنده نزديكي بالاي مشخصه‌هاي اين جنگده به جنگنده‌هاي نسل پنجم است. تنها ويژگي برتر نسل پنچ نسبت به ++4، در استفاده از فن آوري "استلت" و برخي خصوصيات راداري است.

تور روسيه و ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۲۸:۵۳ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

كري: مذاكره با روس‌ها جدي و سازنده بود/قبل از آتش‌بس در سوريه كارهاي زيادي بايد انجام شود

تور روسيه 

 

 

بين الملل > خاورميانه - ايسنا نوشت: وزير خارجه آمريكا هشدار داد كه براي برقراري آتش بس در سوريه بايد كارهاي بسياري انجام شود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، جان كري، وزير خارجه آمريكا در بيانيه‌اي در سفرش به لندن گفت: هر كس بايد پيچيدگي اين بحران را درك كند، به طور حتم كارهاي بسياري بايد انجام شود.

وي ادامه داد: گفت‌وگوها ميان مذاكره كنندگان روسي و آمريكايي بسيار جدي و تاكنون سازنده بوده است اما هنوز مسايل دشواري باقي مانده است كه بايد حل شود.

كري افزود: ما مي‌خواهيم كه اين روند مذاكرات پايدار باقي بماند. بر همين اساس همه طرف‌ها بايد با اراده واقعي پشت ميز مذاكرات نشسته و به نتيجه مطلوب دست يابند. ما مي‌توانيم به توافقي براي پايان درگيري‌ها دست يابيم. ( تور روسيه ...)

وزير خارجه آمريكا گفت: اكنون با ارسال كمك‌هاي انسان دوستانه مورد نياز مانند مواد غذايي، آب آشاميدني و نيازهاي دارويي، اين فرصت را به دست آورده‌ايم كه در زمين سوريه تغييراتي را ايجاد كنيم.

كري در مسيرش به امان،‌ پايتخت اردن كه قرار است در آنجا با ملك عبدالله دوم، پادشاه اردن به بررسي بحران سوريه بپردازد، وارد لندن شده است.

با اين حال تنش‌ها ميان دولت سوريه مورد حمايت روسيه و مخالفان سوري مورد پشتيباني تركيه افزايش يافته است.

 

تور روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۲۷:۳۷ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

اولاند نسبت به وقوع جنگ ميان تركيه و روسيه هشدار داد

تور روسيه


بين الملل > خاورميانه - تسنيم نوشت: فرانسوا اولاند، رئيس‌جمهور فرانسه، مي‌گويد كشورش خواهان تداوم سريع گفتگوها بين دولت سوريه و هيأت مخالفين، توقف درگيري‌ها و ارائه كمك‌هاي بشردوستانه به مردم سوريه است.

اولاند خواهان تنش‌زدايي در سوريه شد تا از خطر جنگ بين روسيه و تركيه اجتناب شود.

وي در مصاحبه با اينترراديو گفت: «خطر جنگ بين روسيه و تركيه وجود دارد. ضروري است تا هرآنچه را لازم است براي اجتناب از جنگ احتمالي بين روسيه و تركيه انجام دهيم».

وي در ادامه افزود فرانسه خواهان تداوم سريع گفتگوها بين دولت سوريه و هيأت مخالفين، توقف درگيري‌ها و ارائه كمك‌هاي بشردوستانه به مردم سوريه است.

پيشتر وزير امور خارجه لوكزامبورگ نيز به تركيه هشدار داده بود كه آنكارا در صورت درگيري نظامي با روسيه كه خود محرك آن باشد نبايد انتظار حمايت از اين ائتلاف نظامي را داشته باشد.

وزير امور خارجه لوكزامبورگ در گفتگو با هفته‌نامه "اشپيگل" تأكيد كرد كه آنكارا نبايد از حد اعتدال خارج شده و به افراط گرايي روي آورد. ناتو در صورت تجاوز تركيه عليه روسيه هيچ كمكي به آنكارا نخواهد كرد. < تور روسيه > ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۲:۲۵:۴۸ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع: