Travel hub Travel hub .

Travel hub

گرچكا (Grechka)

تور روسيه - گرچكا (Grechka)

بعد از برنج، «گرِچكا» («گندم سياه») پرمصرف ترين غله در روسيه است.
بر خلاف اسمش، از غلات نيست، بلكه ميوه (دانه) سبوس دار يك گياه گلدار است كه در روسيه و چين و آمريكا و حتي ژاپن و فرانسه كاشت مي شود.


مزرعه «گرچكا» در روسيه

كاشت آن آسان است و به دليل رشد سريع، نياز چنداني به كود و مواد شيميايي ندارد. بعد از برداشت، پوسته دانه جدا شده و به دو صورت خام و بوداده عرضه مي شود.
توليد آن ارزان تمام مي شود، مقوي است، طبع آن گرم است و به راحتي هضم مي شود. همه اين ها باعث شده كه روس ها علاقه خاصي به «گرچكا» داشته باشند و تقريبا سر هر سفره اي باشد.

خيلي از خانواده ها اصرار دارند كه بچه ها صبحانه حتما «كاشا» (حليم روسي) بخورند، كه معمولا از «گرچكا» يا بلغور آن در آب يا شير تهيه مي شود. اين نوع «كاشا» با ذائقه ما ايراني ها زياد جور نيست. اما انواع ديگر «كاشا» كه با جو يا ديگر غلات درست مي كنند، واقعا خوشمزه است.

علاوه بر اين، «گرچكا» مثل برنج با گوشت و سبزيجات هم سرو مي شود. آرد «گرچكا» هم در تهيه ماكاروني (رشته - تور روسيه ) و بعضي غذاهاي روسيمثل «بليني» مصرف دارد، اما از آن نمي توان نان درست كرد چون اصلا «گلوتن» كه باعث كش آمدن خمير مي شود ندارد.

«گرچكا» مصارف ديگري هم دارد.

تور روسيه ...

گل «گرچكا» بسيار مورد علاقه زنبورهاي عسل است كه نتيجه آن عسل تيره رنگي است كه خواص دارويي زيادي دارد.
توليد و مصرف عسل در روسيه بالاست.

پوسته دانه هاي «گرچكا» در بالش هاي طبي براي سر و گردن استفاده مي شود.
ضمن اين كه حساسيت زا نيست (بر خلاف پر يا فوم - تور روسيه ) و به دليل گردش هوا بين پوسته ها، خيلي گرم نمي شود.
از اين گذشته، بالش زيپي است و با كم و زياد كردن مقدار پوسته «گرچكا» مي توان به راحتي حجم و ارتفاع آن را كم و زياد كرد.

توضيح اين كه در بعضي منابع فارسي، «گرچكا» را به اشتباه «برنج يوناني» ترجمه كرده اند.

 

مركز تخصصي تور روسيه در ايران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۳۳:۳۳ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

نماد‌هاي روسيه

نماد‌هاي روسيه

سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۱:۲۸:۵۴ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

تايم لپس: پياده روي در مسكو

تور روسيه

 

 

طبق رسمي قديمي به نام «نارودنايه گوليانيه» (Narodnoe gulianie)، در جريان جشن هاي خاصي مثل سال نو، «ماسلنيتسا» (جشن آغاز بهار - تور روسيه )، «روز پيرزي» (پايان جنگ جهاني دوم) و… مردم در محل هاي خاصي در شهر و روستا به شادي و قدم زني مي پردازند.

در اين جشن هاي خياباني، معمولا بساط سيرك و رقص و موسيقي و بازراچه هايي براي فروش مواد غذايي و كادو و سوغاتي و… برپاست.
مردم دسته جمعي و خانوادگي بيرون مي روند. زن و شوهر دستشان را حلقه كرده و نامزدها عشقولانه قدم مي زنند. سگ ها هم كه از شلوغي خوششان مي آيد بين دست و پاي مردم بازي مي كنند و بچه ها دنبالشان.
يكي از رقص هاي خاص روس ها كه در اين مراسم اجرا مي شود (معمولا در شهرهاي كوچك تر)، رقص و آواز دسته جمعي به صورت دايره وار است كه «خاراوُد» (Khorovod / تور روسيه ) نام دارد.

 

در شهرهاي بزرگ مثل مسكو، شهرداري از قبل ليست محل ها و برنامه هاي آماده شده را اعلام مي كند. مهمترين آن ها در ميدان سرخ، نزديك كاخ كرملين و كليساي معروف «سنت باسيل» با آن گنبدهاي رنگي پيازي شكلش برگزار مي شود. وجود چرخ و فلك، بازارچه، پيست اسكي و هاكي روي برف، رقص و موسيقي و مجسمه هاي متحرك، نوازندگان خياباني، چراغاني زيبا و از همه مهم تر، نوستالژيك و خاطره انگير بودن اين مكان، از دلايلي است كه مردم را با وجود شلوغي زياد به اين ميدان مي كشاند.

روسيه

به طور كلي، روس ها اهل نشستن در خانه نيستند و به هر بهانه اي كه شده به بيرون مي زنند، حالا به خاطر قدم زدن با سگ باشد، يا سيگار كشيدن، يا بيرون بردن بچه ها براي بازي و هواخوري. حتي در اوج سرما و برف و بوران، در پارك هاي نزديك مجتمع هاي مسكوني، مادرهاي كالسكه به دست مي بينيد.

در كل روزهاي تعطيلات سال نو، شهر خلوت است، اما هوا كه رو به تاريكي مي رود، مردم براي پياده روي دست جمعي بيرون مي روند.
كليساي ارتودوكس روسيه، كريسمس (تولد حضرت مسيح) را روز ۷ ژانويه جشن مي گيرد و به همين دليل ديروز مركز شهر خيلي شلوغ بود، به حدي كه جاي سوزن انداختن نبود و نشد تا از داخل ميدان سرخ فيلم بگيرم. اما با وجود اخطار هاي مكرر پليس براي سد نكردن راه مردم، چند تكه اي فيلم از خيابان منتهي به ميدان سرخ گرفتم كه به صورت تايم لپس مشاهده مي كنيد.

موسيقي استفاده شده در اين ويدئو، مربوط به فيلمي است ساخت شوروي به نام «مسكو اشك‌ها را باور نمي‌كند / تور روسيه » كه در زمان خود برنده جايزه اسكار بهترين فيلم خارجي شد. 

سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۳۳:۴۵ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

مقبره‌هاي جاده‌اي

ارائه شده توسط توسط تور روسيه در ايران




مقبره جاده، تهي گور، روسيه


چيزي كه در خيلي از جاده هاي بين شهري روسيه، و حتي در خيابان هاي داخل شهر جلب توجه مي كند، مقبره هاي كنار جاده است.
اين مقبره ها را به ياد جانباختگان جاده اي در همان محلي كه تصادف شده، اكثرا روي درخت، گاردريل و يا در شانه جاده نصب مي كنند و شكل آن ها بسيار متنوع است؛ از يك دسته گل مصنوعي ساده بگيريد تا پلاك و صليب و سنگ قبرهاي حكاكي شده و نرده دار. در ساختن بعضي از آن ها، حتي از قطعه اي از وسيله نقليه اي كه با آن تصادف شده هم استفاده مي شود، مثلا فرمان يا چرخ ماشين.

به اين نوع مقبره‌ها «كِنوتاف» (Kenotaf . تور روسيه) يا «تُهي گور» (معادل انگليسي: Cenotaph) گفته مي‌شود و نمونه هاي دسته جمعي آن، مثلا براي شهداي گمنام، از قرن‌ها پيش در كشورهاي مختلف مرسوم بوده و هست.
همان طور كه از نام آن برمي‌آيد، اين مقبره ها خالي هستند و جان باختگان در محل ديگري به خاك سپرده شده اند. البته بايد در نظر داشت كه سوزاندن جسد در بين درصد قابل توجهي از مردم رايج است و خيلي از مقبره هاي واقعي هم عملا خالي هستند.

بعضي از مردم معتقد، با ديدن اين مقبره ها، صليب مي كشند و مي گويند «تْسْارْسْتْ‌وي‌يِه ني‌بِسْنايه» (Tsarstvie Nebesnoe/ تور روسيه) كه يعني «ملكوت الهي» يا «جايش در بهشت باشد!».
بين راننده هاي جاده اي حرفه اي هم رسم است كه با ديدن اين مقبره ها، به نشان احترام، بوق بزنند.

تور روسيه

براي بعضي ها، اين مقبره حكم قبر دوم عزيزانشان را دارد و درست مانند قبر واقعي، به آن سر مي زنند، و حتي نان سياه و ودكا و مواد غذايي و عروسك (براي بچه هاي فوت شده / تور روسيه) روي قبر مي‌گذارند. اين سنت از نظر كليساي ارتودوكس مذموم، اما بين روس هاي حتي معتقد، رايج است.

در حال حاضر قانون خاصي بر نصب اين مقبره هاي جاده اي حاكم نيست، اما راهنمايي و رانندگي به دنبال وضع قوانين سلبي در اين زمينه است.

 

مقبره جاده، تهي گور، روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۲۶:۴۲ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

كتك مي خواي؟

تور روسيه


 


«چِم پاخنيت؟» (Chem pakhnit) اصطلاحي در زبان روسي است كه معمولا با گره كردن مشت (به خصوص در كنار صورت و بيني مخاطب /  تور روسيه ) همراه مي شود. مانند حالتي كه در اين ويدئو مي بينيد.

بعضي وقت ها هم به صورت كامل تر مي گويند «چويِش چِم پاخنيت؟» (Chuyesh chem pakhnit).
ترجمه تحت اللفظي آن مي شود «بو چي مي‌ده؟» و منظور از بو، احتمالا «بوي شر» يا «بوي دردسر» است و در نتيجه اين اصطلاح يعني «كتك مي خواي؟».
اين اصطلاح را معمولا زماني به كار مي برند كه فقط قصد تهديد زباني دارند، اگر نه كسي كه بخواهد كتك بزند كه نمي پرسد. :)
خيلي وقت ها هم از اين اصطلاح به صورت شوخي استفاده مي كنند. مثلا اگر مردي جلوي همسرش بگويد فلان دختر خوشگل است، احتمالا «بوي شر و دردسر» را استشمام مي كند. 

 



روسيه - تور روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۲۴:۵۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

مراسم آغاز سال تحصيلي در روسيه

تور روسيه - مراسم آغاز سال تحصيلي در روسيه

 

 

در روسيه و خيلي از كشورها، اول سپتامبر، روز آغاز سال تحصيلي است، درست مثل اول مهر خودمان.
ترتيب اين مراسم به اين شكل است:
۱) بچه ها، در كنار معلمان و پدر و مادرها، صف مي بندند. رسم است كه بچه ها براي معلم هايشان دسته گل بياورند. اكثر معلم ها خانم هستند.
۲) سخنراني مديران مدرسه و يكي دو مهمان مدعو، مانند كهنه سربازان جنگ
۳) چند دختربچه كلاس اولي، روي دوش پسرهاي سال آخري مي روند و زنگ آغاز سال تحصيلي را به صدا در مي آورند.
۴) بادكنك هوا مي كنند و براي شروع سال تحصيلي جيغ و هورا مي كشند. ( تور روسيه ...)
۵) سال بالايي ها، دست سال اولي ها را مي گيرند و تا كلاس درس همراهي شان مي كنند.

چند نكته:
۱) مدرسه ها در روسيه، مانند بيمارستان ها، به جاي اسم، شماره دارند. مثلا مدرسه شماره ۵۰۲.
۲) مدارس به دبستان و راهنمايي و… تقسيم نمي شوند و هر مدرسه، از سال اول تا سال يازده را يكجا پوشش مي دهد.
۳) در روسيه امروز (بر خلاف شوروي) به جاي يك مجموعه كتاب درسي يكپارچه، چندين سيستم درسي موجود است و مدارس مختارند براي هر درسي، از چندين متد و دوره موجود و مصوب، يك متد را انتخاب كنند.
۴) در روسيه، به جاي سيستم نمره دهي يك تا بيست، سيستم امتيازه دهي يك تا پنج دارند و عملكرد دانش آموز در طول دوره تحصيل و تشخيص معلم خيلي مهم است. < تور روسيه > .
۵) تحصيل براي حداقل ۹ سال اجباري است. اما شرط ورود به دانشگاه، طي كردن كل دوره ۱۱ ساله تحصيلي است.
۶) مدارس خصوصي و غيرانتقاعي، آزادي و اختيار عمل بسيار زيادي دارند.

۷) بچه ها مي توانند وارد مدراس مخصوص موسيقي، مذهبي و نظامي بشوند. ولي ورود به مدارس نظامي آسان نيست.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۲۳:۲۱ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

Russia Today

تور روسيه



بين الملل > تور روسيه > خاورميانه - آندري كليموف، عضو كميته مجلس سناي روسيه مي گويد: ما هرگز اعلام نكرده ايم همه عملياتهاي نظامي خود را در سوريه به سرعت متوقف خواهيم كرد.


به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از شبكه خبري سي ان ان، عضو كميته مجلس سناي روسيه گفتمسكو به اهدافي كه در سوريه مشخص كرده بود دست يافته است.

«آندري كليموف» در مصاحبه با سي ان ان گفت:« ما هرگز اعلام نكرده ايم همه عمليات هاي نظامي خود را در سوريه به سرعت متوقف خواهيم كرد. ما تنها درباره عقب نشيني بخش عمده اي از نيروها و تجهيزاتمان و نيروي هوايي از سوريه صحبت مي كنيم.

اقدامات بعدي ما در سوريه به نتايج مذاكرات سياسي اين كشور و رفتارهاي سازمان هاي تروريستي فعال در اين كشور بستگي دارد.»

اين نماينده سناي روسيه درباره اقدامات كشورش در هفته هاي آينده در سوريه گفت:« از ديدگاه من ما اكنون به تداوم حضور شمار زيادي از بالگردها و جنگنده هايمان در سوريه نياز نداريم. اما همچنان بخشي از نيروهايمان در سوريه مستقر خواهند بود و اطلاعات دريافتي از ماهواره ها و ديگر تجهيزات را ارزيابي خواهند كرد و بطور مشخص شماري از نيروهاي نظامي مان را همچنان در مراكز نظامي خود حفظ خواهيم كرد.» تور روسيه...

 

وي در پاسخ به سئوالي درباره جزئيات عمليات آينده روسيه در سوريه گفت:« ما نياز داريم كه در شرايط كنوني تعداد پروازها و تعداد اقدامات نظامي را در سوريه كاهش دهيم زيرا ما پيش از اين به برخي از اهدافمان در روسيه دست يافته ايم. ما حدود دو هزار تروريست را كه از روسيه وارد سوريه شده بودند كشته ايم و بسياري از مراكز و تسليحات تروريستها را در سوريه نابود كرده ايم. بنابراين ديگر نياز نداريم شمار زيادي از جنگنده ها و بالگردهاي مان را همچنان در سوريه نگه داريم.»

آندري كليموف درباره انتظارات روسيه از نتايج مذاكرات ژنو و ديدگاه اين كشور درباره شخص بشار اسد رئيس جمهور سوريه گفت:« ما همان ديدگاهي را درباره بحران سوريه داريم كه در سال 2009 داشتيم. ما همچنان بر راهكار سياسي تاكيد و با راهكار نظامي مخالفت مي كنيم. ما تاكيد مي كنيم كه درباره شخص بشار اسد يا كس ديگري سخن نمي گوييم بلكه درباره مردم سوريه سخن مي گوييم و بايد به آنها امكان داده شود كه بتوانند دولت خودشان را تشكيل دهند و قانون اساسي كشورشان را براساس خواسته و ميل خودشان تدوين كنند. ما با تلاش هاي برخي گروه ها يا طرف هاي خارجي براي دستكاري در نقشه كشور سوريه مخالف هستيم. اين اقدامات قابل قبول نيستند.» / تور روسيه

نماينده سناي روسيه درباره خواسته كردهاي سوريه مبني بر تشكيل منطقه خودمختار كردي در شمال سوريه گفت:« از ديدگاه من نمي توان درباره ساختار سياسي و حكومتي كشورهاي ديگر به آنها دستور داد. اما از ديدگاه من به عنوان يك شخص حقيقي و يك تحليلگر شايد براي مردم سوريه نظام فدراتيو بهترين راهكار براي خروج از اين مشكلات باشد. اما در صورت پذيرش نظام فدراتيو براي سوريه بايد بپذيريم كه خودمختاري تنها براي يك گروه قومي و نژادي قابل قبول نخواهد بود بلكه همه گروه هاي سوري از چنين حقي برخوردار خواهند بود. اما ايجاد نظام فدراتيو در سوريه با وجود دولت كنوني بسيار دشوار است زيرا قانون اساسي كشور كنوني سوريه ايجاد نظام فدارتيو را نمي پذيرد. اين هم مسئله اي است كه بايد در مذاكرات پيش رو درباره سوريه مورد بحث و بررسي قرار بگيرد.» " تور روسيه "...

كليموف در پاسخ به سئوالي مبني بر اينكه مسكو خواهان تشكيل چه نوع دولتي در سوريه در آينده است، گفت:« با توجه به روابط قديمي و گسترده در بخش هاي دولتي و نظامي ميان روسيه و سوريه اين كشور يكي از همسايگان ما محسوب مي شود. ما بسيار به هم نزديك هستيم. رابطه ما با سوريه مانند رابطه واشنگتن با كشورهاي طرف ديگر اقيانوس آرام نيست. به همين علت ثبات سياسي در اين منطقه و در سوريه براي روسيه بسيار مهم است. ما خواهان آن هستيم كه سوريه از مسائلي مانند جنگ داخلي نجات بيابد. ما نه تنها خواهان روابط ميان مردم سوريه و روسيه بلكه خواهان روابط سوريه با جامعه بين المللي هم هستيم. ما همچنين خواهان نابودي امكانات و تجهيزات نظامي گروه هاي تروريستي مستقر و فعال در سوريه هستيم.» < تور روسيه > .

نماينده سناي روسيه درباره تاثيرات بحران اقتصادي و كاهش قيمت نفت بر تصميم اخير روسيهمبني بر خروج بخشي از نيروهايش از سوريه گفت:« اين عوامل در تصميم اخير ما درباره سوريه تاثير گذار نيستند. چون ما براي دوره كنوني بودجه نظامي مان را افزايش نداديم و زماني هم كه به رئيس جمهور اجازه داديم كه نظاميان ما را در سوريه مستقر كند اعلام كرديم كه اين مجوز نامحدود و طولاني مدت نيست. زماني كه مجوز اعزام نيروهاي مان را به سوريه صادر كرديم اهدافي را مشخص كرده بوديم و اين اهداف محقق شدند. بنابراين علت خروج نيروهاي ما از سوريه در شرايط كنوني عوامل اقتصادي و مالي نبوده است بلكه تنها عامل تاثيرگذار در اين تصميم اين بود كه ما به اهدافي كه در سوريه تعيين كرده بوديم دست يافته ايم.»

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۲۰:۵۵ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

آزمايش راكت هسته‌اي سفر به مريخ توسط روسيه در ۲۰۱۸/از زمين به سياره سرخ در ۶ هفته


دانش > نجوم - ايسنا نوشت: سازمان فضايي روسيه پس از مدت‌ها سكوت بالاخره فناوري راكت هسته‌اي قادر به حمل بشر به مريخ در شش هفته را در سال 2018 آزمايش خواهد كرد.

سازمان فضايي روسيه با تعيين زمان آزمايش راكت هسته‌اي باعث شگفتي بسياري از كارشناسان صنايع فضايي جهان شده است. تور روسيه 

در حالي سفر شش هفته‌اي به مريخ از سوي كارشناسان روسي مطرح مي‌شود كه سريع‌ترين زمان ممكن براي رسيدن به مريخ با راكت‌هاي فعلي حداقل 18 ماه است.

كارشناسان صنايع فضايي روسيه معتقدند كه پيشرانه‌هاي سوخت هسته‌اي تقريبا نصف سيستم‌هاي سوخت شيميايي وزن دارند، بنابراين برخي از محدوديت‌ها در طراحي برطرف شده و انتظار مي‌رود تا سال 2033 امكان سفر سرنشين‌دار به مريخ امكان‌پذير شود.

سازمان فضايي ناسا براي جبران فاصله از رقيبان روسي اعلام كرد كه دانشمندان ناسا نيز بر روي موتورهاي هسته‌اي تمركز خواهند كرد.

روسيه اولين كشوري بود كه موفق به اعزام انسان به مرزهاي فضا شد و انتظار مي‌رود اين كشور با پيشرفت‌هاي چشمگير اما پنهان در تكنولوژي فضايي، احتمالا برنده رقابت فرود انسان بر سطح سياره سرخ باشد.

 

تور روسيه ...

 

 

دانشمندان فضايي روسيه ( تور روسيه ..) معتقدند كه زمان بازنشستگي موتورهاي راكت سوختي بسيار نزديك است، چرا كه راكت‌هاي سوختي جامد قابل كنترل نيستند و در صورت روشن شدن تا پايان ذخيره سوختي خاموش نخواهند شد، اما موتورهاي هسته‌اي از هر نظر قابل كنترل هستند و مانورپذيري بهتري را براي سفينه‌هاي فضايي آينده به ارمغان خواهند آورد.

سرگئي كرينكو، مدير شركت روس اتم، عنوان كرد: براي پيشرفت اين پروژه تاكنون 274 ميليون ‌دلار هزينه شده است كه خوشبختانه پيشرفت‌هاي چشمگيري بدست آمده است.

وي در مورد ناكارآمدي سامانه موشك‌هاي سوختي فعلي افزود: موشك‌هاي سوختي قابل اعتماد نيستند و با بهترين نمونه آنها مي‌توان تا 18 ماه به مريخ رسيد و در كمال نااميدي امكان بازگشت با آنها ميسر نيست.

 

روسيه / تور روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۹:۵۴ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

هديه ارزشمندي از روسيه براي لئوناردو دي‌كاپريو / تشكر ويژه دي‌كاپريو از زنان روس

تور روسيه

 


فرهنگ > تور روسيه > سينما - لئوناردو دي‌كاپريو از هواداران روس خود به ويژه زنان اهل ياكوت (جمهوري ياقوتستان ) كه 1.4 كيلوگرم از جواهرات خود را براي ساخت مجسمه اسكار نقره‌اي براي او اهدا كردند، سپاسگزاري كرد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، در حالي كه اهالي ياكوت در حال ساخت مجسمه نقره‌اي اسكار براي دي‌كاپريو بودند، او براي نقش‌آفريني درخشان خود در «بازگشته از گور» اسكار طلايي بهترين بازيگر نقش اول مرد را دريافت كرد. ( تور روسيه )

هواداران روس دي‌كاپريو چهارشنبه 16 مارس موفق شدند كه مجسمه نقره‌اي خود را به دست دي‌كاپريو برسانند. البته مجسمه‌اي كه آن‌ها براي بازيگر «گرگ وال‌استريت» ساخته‌اند تفاوت‌هايي با اسكار اصلي دارد. مجسمه نقره‌اي آنها كه «در حال صحبت با ستارگان» نام دارد، مردي شبيه به اسكار را نشان مي‌دهد كه ظرف مخصوص ياكوت‌ها را دست دارد و به آسمان خيره شده است.

 

 

تور روسيه

 

 

بازيگر برنده اسكار، گلدن‌گلوب و بفتا از دريافت اين جايزه بسيار خوشحال شد و از هواداران روس خود به ويژه زنان ياكوت سپاسگزاري كرد.   

دي‌كاپريو براي نشان دادن قدرداني خود نوشت : «از اهالي ياكوتيا به ويژه زناني كه مواد لازم براي ساخت اين هديه شگفت‌انگيز را جمع‌آوري و اهدا كرده‌اند، سپاسگزارم. آن‌ها در نامه خود نوشتند كه ياكوتيا سردترين سكونت‌گاه انسان روي زمين است، و اين ناحيه به شدت در مقابل تغييرات آب و هوايي شكننده و آسيب‌پذير است. افزايش دما تهديدي براي اين مردم، شيوه زندگي و سكونت‌گاه طبيعيشان است.» > تور روسيه .<

ستاره هاليوود براي كارهاي خود در زمينه حفاظت از محيط زيست شناخته شده است. او هنگام دريافت اسكار خود نيز از فرصت به دست آمده استفاده كرد و در اين باره سخن گفت.

مادربزرگ مادري بازيگر «تايتانيك» با نام يلنا اسميرنوا زاده روسيه است. اين بازيگر نيز به عنوان يك فعال محيط‌زيستي شيفته طبيعت روسيه است. او سال 2010 عليرغم مشكلات فراوان در خود را به روسيه رساند تا در نشست حفاظت از ببر در خطر انقراض سيبري شركت كند. همين مسئله سبب شد كه ولاديمير پوتين رئيس‌جمهور روسيه در تمجيد اين بازيگر او را «مرد واقعي» خطاب كند.

 

 

تور روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۹:۰۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

تصاوير اوليه از سقوط هواپيماي مسافربري در روسيه


بين الملل > تور روسيه > اروپا - يك هواپيماي مسافربري كه دست كم ۵۵ مسافر و شش خدمه داشته در حوالي شهر رستوف-نا-دونو روسيه سقوط كرده است.

 تور روسيه

 

 

بوئينگ ۷۳۸ خطوط هوايي فلاي‌دوبي كه از مبداء دوبي عازم شهر رستوف-نا-دونو در جنوب روسيه بوده به هنگام فرود دچار حريق شد. اين هواپيما حدود ساعت ۴ بامداد به وقت محلي و در هنگام فرود دچار سانحه شد.

بر اساس اعلام مقام‌هاي فرودگاهي روسيه، تمامي سرنشينان اين هواپيما كشته شده‌اند. به گزارش بي.بي.سي هنوز علت اصلي اين حادثه اعلام نشده است اما ديد كم و وضعيت بد جوي از علت‌هاي احتمالي وقوع آن گزارش شده است.

بر اساس تازه‌ترين گزارش‌ها جعبه سياه اين هواپيما پيدا شده است. " تور روسيه :

گزارش شده كه اين هواپيما قبل از تصميم به فرود به علت شرايط جوي، حدود دو ساعت در آسمان رستوف-نا-دونو چرخيده اما هنگام فرود دچار سانحه شده و متلاشي شده است. برخي از گزارش‌ها نيز از آتش گرفتن هواپيما يا وقوع انفجار در آن خبر داده‌اند.

در پي اين حادثه، هواپيماهاي ديگر به مقصد فرودگاه روستوف-نا-دونو به سمت فرودگاه‌هاي ديگري هدايت شده‌اند.

به گزارش رسانه‌هاي محلي، حدود ۱۰۰ آتش نشان و امدادگر به اطفاي حريق پرداختند.

خطوط هوايي فلاي‌دوبي كه از سال ۲۰۰۹ تاسيس شده پروازهاي ارزان قيمت به ۹۰ نقطه جهان دارد. اين شركت، دقايقي پيش بروي صفحه رسمي خود در شبكه اجتماعي فيسبوك نوشته از اين حادثه مطلع است و در حال بررسي آن است.

همزمان شركت بوئينگ، سازنده اين هواپيما هم اعلام كرده در حال بررسي علل وقوع اين حادثه است.

اكثر مسافران پرواز اف.زد.۹۸۱ شهروندان روسيه بوده‌اند.

تصاوير از رويترز



روسيه - تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ساعت: ۰۸:۱۸:۲۰ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع: