Travel hub Travel hub .

Travel hub

باله روسي در پالميراي سوري

تور روسيه

 

 

وبلاگ > مسلم، متين - در پي گسترش بحران خاورميانه،روسيه با گسترش اقدامات نظامي خود در سوريه و قبل تر در اوكراين و شرق اروپا، بااستراتژي ""بهترين دفاع حمله به موقع است""، عملا اختيارميدان عمل در شرق اروپا و مديترانه شرقي را در دست گرفته و به بازي سياسي حيرت آور و عجيبي كه از مدتها پيش با الحاق كريمه به خاك خود و اعزام نيرو به سوريه آغاز كرده بود ادامه مي دهد. به گفته يك تحليل گر نظامي مقيم بروكسل""مسكو طرف هاي مقابل را آشكارا در موقعيت دفاعي رو به عقب نشيني قرار داده است.

"شايد دنيا آن مجلسي نباشد كه تو در آرزويش بودي؛ ولي حالا كه دعوت شدي تا مي تواني زيبا برقص".(شكسپير) ( تور روسيه )
مردم روسيه معتقدند اين تنها ولاديمير پوتين يا آنطور كه خود ترجيح مي دهد صدايش كنند"ساشا" است كه مي تواند اجراي باله بي نظير"ميخائيل بارشنيكف " در مشهور ترين نمايش جهان"درياجه قو" اثر جاودان چايكوفسكي را تكرار كند.البته در دنياي سياست و ديپلماسي.
************************
وزير خارجه ايالات متحده از توافق با همتاي روس خود بر سر يك آتش بس در سوريه سخن گفته است. اميدوارانه!، اما زماني كه موضوع به تركيه و عربستان ارتباط پيدا مي كند، اين ميتواند به ناميدي ختم شود. پرزيدنت اولاند همچون ساير متحدان اروپايي تصريح كرده نگران آغاز درگيري ميان تركيه و روسيه است.اما متقابلاهيچكس حاضر به پذيرش سهم خود در ايجاد وضعيت كنوني نيست. شرم آورانه، در رده هاي پايين تر ولي موثر اجتماعي، آنارشيست هاي حرفه يي مانند زيگانف در روسيه، ،ماري لوپن در فرانسه ،فراك پتري در آلمان،نايجل فاراج (Nigel Farage) در بريتانيا و دهها سياستمدار خرده پاي ديگراروپايي ، با آلوده كردن فضا و ترويج راستگرايي و چپ گرايي افراطي، ضمن تشديد بحران هاي هويتي كه در اروپا سابقه خوبي ندارد، زمينه اجتماعي براي ورود به يك جنگ به تعبيير آنها "مقدس" را فراهم مي كنند.سركيس نعوم در آخرين شماره روزنامه لبناني النهار العربي مي نويسد" نگراني از انجام جنگي فراگير و بين المللي يا حداقل بازگشت به دوران جنگ سرد افزايش يافته است". / تور روسيه ...
تاسف آور،قرار است در انتظار چه وضعيتي باشيم؟.حتي شرايط و بحران هايي عميق تردر دوران جنگ سرد، از بحران برلين و پراگ و ورشو در اروپا گرفته تا خاورميانه و اعراب و اسرائيل و يا جنگ ويتنام، نتوانستند اينگونه كه سوريه جامعه جهاني و قدرت هاي بين المللي را رودروي يكديگر قرار داده،به مقابله باهم بكشاند.اكنون و در پي گسترش بحران خاورميانه،روسيه با گسترش اقدامات نظامي خود در سوريه و قبل تر در اوكراين و شرق اروپا، بااستراتژي ""بهترين دفاع حمله به موقع است""، عملا اختيارميدان عمل در شرق اروپا و مديترانه شرقي را در دست گرفته و به بازي سياسي حيرت آور و عجيبي كه از مدتها پيش با الحاق كريمه به خاك خود و اعزام نيرو به سوريه آغاز كرده بود ادامه مي دهد. به گفته يك تحليل گر نظامي مقيم بروكسل""مسكو طرف هاي مقابل را آشكارا در موقعيت دفاعي رو به عقب نشيني قرار داده است"". 
يك ديپلمات عرب مقيم مسكو كه كشورش در ائتلاف سعودي عليه پرزيدنت اسد نقش فعالي دارد اما ترجيح مي دهد خود را معرفي نكند مي گويد"" ما پيش بيني اين وضع را نكرده بوديم.الان هم گزينه مشخصي براي مقابله موثر روي ميز وجود ندارد.مگر توافق سياسي با روسيه يا مجهز كردن گروه هاي معارض سوري به سلاح هاي پيشرفته .اماهر دو گزينه نهايتا به نفع روسيه تمام خواهد شد."". او در پاسخ به سوال احتمال رويارويي نظامي تركيه و روسيه و اينكه ظاهرا رياض از تيرگي روابط آنها راضي به نظر مي رسد! مي گويد "" شايد!اما رودرويي نظامي را بعيد مي دانم.برخي مسئولان رده پايين وزارتخارجه روسيه غير رسمي گفته اند،بروكسل ومشخصا فرانسه و ايالات متحده به مقامات ترك يادآور شده اند بر اساس منشور ناتو تا زماني كه تركيه مورد هجوم قرار نگرفته، نبايد روي كمك هاي آنها حساب باز كنند. موضعي كه موجب خشم آشكار آنكارا عليه پاريس و واشنگتن شد.فكر مي كنم ناتو و ايالات متحده به اين نتيجه رسيده اند به بهاي دفاع و تامين امنيت اروپا كه به شدت متزلزل شده، بيش از اين به جلو نروند و با تحت فشار گذاشتن تركيه و عربستان از آنها بخواهند در فرآيند سياسي فعال شوند. البته اميدوارم!"".
ابراز اميدواري اين تحليل گر عرب البته با نا اميدي هايي همراه است. اگر آنگونه كه وزير خارجه عربستان گفته كشورش موشك هاي ضد هوايي در اختيار معارضان سوري قراردهد، به گفته يك مقام روس""يك اتفاق شبيه حادثه 24 نوامبر سال گذشته وسرنگوني هواپيماي نظامي روسيه به دست ترك ها ، معلوم نيست با نتايج سياسي و قابل كنترل مشابهي همراه باشد"".در اين صورت اولا، تركيه و عربستان هردو ممكن است تاوان مشتركي پرداخت كنند. ثانيا،در چنين وضعيت بغرنجي آيا واقعا ناتو و ايالات متحده قادر به اقدام عملي وموثري عليه روسيه خواهند بود؟ بعيد است. دستكم نه آنطور كه تركيه و عربستان انتظار دارند .ثالثا، بهتر است واقعيت دست خالي متحدان غربي(حداقل فعلا - تور روسيه ) در دو حزه شرق اروپا و شرق مديترانه را بپذيريم. تجربه حمله به شبه جزيره كريمه والحاق آن به روسيه كه يك هماورد طلبي آشكار عليه اروپا بود، منجر به كدام اقدام موثر عليه مسكو گرديد كه اينك ائتلا ف ضد پرزيدنت اسد و متحدان اروپايي مي خواهد با آن سوريه را از منقار مسكو بربايد!؟. سخنان آقاي اولاند در باره رويارويي تركيه و روسيه ، همانطور كه خود او هم اشاره كرد، ممكن است الزاما به يك جنگ تمام عيار منتهي نشود،نمي دانم!،فعلا كه اميدواري هايي مشاهده ميشود. اما 2نكته در اين ميان وجود دارد. اول،لازم نيست براي تداوم ناامني، حتما جنگي رسمي به وقوع بپيوندد. دوم،تا آنجا كه به مسكو،واشنگتن و قدرت هاي اروپايي مربوط مي شود،امكان يك مصالحه در سطوح بالا بالقوه وجود دارد.امادر نقطه مقابل بروز يك بي احتياطي و محاسبه غلط از جانب تركيه وبا تحرك سعودي ها كه تبحر خاصي در آن دارند، چه بسا همه معادلات متزلزل كنوني را به يكباره نابود كند.اگر نگراني وجود دارد - كه دارد،بهتر است آن رامتوجه تركيه و عربستان كرد.مسكو و واشنگتن كه دهه هاست با فرهنگ لغت ديپلماسي رويارويي ميان خود آشنا و زبان يكديگر را مي فهمند. تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۵۱:۲۸ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

"رزمايش بزرگ" روسيه در درياي خزر


بين الملل > ديپلماسي - ايسنا نوشت: وزرات دفاع روسيه با صدور بيانيه‌اي از تصميم اين كشور براي انجام يك مانور نظامي بزرگ در درياي خزر خبر داد. قرار است در اين مانور بيش از۵۰ فروند كشتي نظامي ارتش روسيه شركت كنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا- تور روسيه )، به نقل از دويچه‌وله آلمان، در بيانيه وزرات دفاع روسيه اعلام شده كه مقدمات برگزاري مانور نظامي در درياي خزر به پايان رسيده و كشتي‌هاي جنگي روسيه مستقر در اين دريا براي عمليات نظامي آماده مي‌شوند.

وزرات دفاع روسيه اعلام كرده است كه در رزمايش بزرگ درياي خزر انواع تكنيك‌هاي نظامي از جمله پرتاب موشك و تيراندازي به سوي اهداف زميني، دريايي و هوايي تمرين مي‌شود.

برگزاري رزمايش ارتش روسيه در درياي خزر با توجه به عمليات جنگي اين كشور در سوريه اهميت دارد. ارتشروسيه براي نخستين بار ۷ اكتبر ۲۰۱۵ از درياي خزر ۲۶ موشك كروز در حمايت از ارتش سوريه شليك كرد. اين موشك‌ها از روي ۴ ناو‌ جنگي روسيه در خزر شليك شدند و از بالاي خاك ايران عبور كردند.

كارشناسان مي‌گويند در درياي خزر بيش از ۲۰۰ ناو جنگي مستقر است.

درياي خزر بين روسيه، ايران، آذربايجان، تركمنستان و قزاقستان مشترك است و هنوز رژيم حقوقي و مرزهاي آبي آن مشخص نشده است. با توجه به لاينحل ماندن رژيم حقوقي درياي خزر كارشناسان امور اين دريا بهره‌برداري نظامي از خزر را مانعي جديد براي تعيين رژيم حقوقي آن مي‌دانند.

روسيه و ايران در درياي خزر صاحب نيروي دريايي هستند. ۳ كشور ديگر ساحلي خزر (تركمنستان، آذربايجان و قزاقستان - تور روسيه ) در دو دهه استقلال خود در پي تاسيس نيروي دريايي برآمده‌اند.

همسوئي و نزديكي مواضع ايران و روسيه در بحران سوريه سبب شده است كه هر دو كشور در امور خزر نيز همكاري‌هاي خود را گسترش دهند.

 

تور روسيه . سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۷:۵۱ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

پوتين از سريع‌ترين و مهلك‌ترين خودروي زرهي دنيا رونمايي كرد




چند رسانه‌اي > عكس - خودروي زرهي جديد نيروهاي ويژه روسيه كه مزيت هاي بسياري نسبت به خودروي "هاموي" (Humvee) آمريكا دارد اخيراً رونمايي شد.

 

 

 

به گزارش ميزان، نمونه اوليه خودروي زرهي بنام "مجازات كننده" براي نخستين بار در حضور رئيس جمهور روسيه معرفي و آزمايش شد. اين خودرو كه شباهت زيادي به ماشين "بتمن" دارد قرار است در خدمت نيروهاي ويژه روسيه باشد.

"مجازات كننده" داراي سيستم چهار چرخ متحرك با وزن كلي 12 تن است كه سرعت آن به 150 كيلومتر در ساعت مي رسد. از اين رو، اين خودرو سريع ترين خودروي زرهي نيروهاي ويژه در قياس با ساير انواع آن به حساب مي آيد.

با توجه به وزن اين خودرو، ميزان مصرف سوخت آن 100 ليتر در هر 100 كيلومتر است.

به گفته شركت زيل (ZiL)، قرار است "مجازات كننده" به زودي به توليد انبوه برسد.

نشريه "مسكو تايمز" نوشت: خودروي نيروهاي ويژه روسيه گنجايش 10 سرنشين دارد. بدنه زرهي ضدگلوله آن گلوله هاي 7.62 ميليمتري را دفع مي كند. تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۶:۰۸ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

در پايگاه هوايي روسيه در سوريه چه خبر است؟

تور روسيه

 

 

چند رسانه‌اي > عكس - پايگاه هوايي روسيه در «لاذقيه» يكي از بزرگترين پايگاه‌هاي هوايي سوريه به شمار مي‌رود كه اكنون جنگنده‌هاي روسي از آن براي ضربه زدن به مواضع داعش استفاده مي‌شود.

تور روسيه

دانلود تصاوير

به گزارش فراديد، جنگنده‌هاي روسيه در پايگاه‌هاي هوايي در استان ساحلي لاذقيه در غرب سوريه مستقر هستند؛ در اينجا حدود ۵۰ فروند جت جنگنده و بالگرد با هدف مقابله با گروه‌هاي تروريستي حاضر در سوريه اماده پرواز هستند.

گفته مي‌شود در حال حاضر اين منطقه به شدت مورد محافظت قرار مي‌گيرد چرا كه داعش در فاصله ۴۰ كيلومتري آن حضور دارد و هواپيماهاي جنگنده براي مراقبت از پايگاه به طور مداوم بالاي آن به پرواز در مي‌آيند. در اين پايگاه همچنين نيروهاي روسي با استفاده از هواپيماهاي بدون سرنشين، اقدام به پروازهاي شناسايي و جمع‌آوري اطلاعات مي‌كند.

علاوه بر اين، روس‌ها با استفاده از تجهيزات الكترونيكي، به شبكه ارتباطي تروريست‌ها نفوذ كرده و با شنود مكالمات آن‌ها، محل حضور اعضاي اين گروه‌ها را شناسايي مي‌كنند. عكس‌هاي كه مي‌بينيد آخرين تصاويري است «ايتارتاس» از اين پايگاه هوايي منتشر كرده است.

 

 

تور روسيه | سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۳:۳۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

پوتين به غرب هشدار داد


بين الملل > اروپا - ايرنا نوشت: ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه در باره اقدامات دشمنان روسيه در غرب عليه انتخابات آتي پارلماني اين كشور هشدار داد.

در شرايطي كه دخالت در امور كشورها به ويژه در برگزاري انتخابات به شيوه معمول امريكا براي دستيابي به اهداف سياسي سودجويانه خود تبديل شده است، ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه در باره اقدامات دشمنان روسيه در غرب عليه انتخابات آتي پارلماني اين كشور هشدار داد.

به گزارش ايرنا، پوتين روز جمعه در جمع مقام هاي ارشد سازمان امنيت فدرال روسيه خطاب به آنها گفت: گزارش هاي شما را به طور منظم و در حالت كلي و موارد معين مي خوانم متاسفانه دشمنان ما آنطور كه در بين مردم مصطلح شده است در دور دست (آمريكا -  تور روسيه ) براي انتخابات آماده مي شوند. به همين دليل همه بايد بدانند بطور پيگير و مطابق قوانين كشور به دفاع از منافع خود خواهيم پرداخت. 
به گزارش كاخ كرملين، پوتين هشدار داد تلاش ها براي مداخله خارجي در انتخابات (پارلماني - تور روسيه ) روسيه در پاييز آينده را به مثابه تهديد مستقيم عليه حق حاكميت كشور تلقي مي كنيم و حتما به اين گونه اقدامات پاسخ مناسب خواهيم داد.

رئيس جمهوري روسيه خاطرنشان كرد: تمام نيروهاي سياسي سازنده روسيه و احزاب كشور علاقه مند هستند تا انتخابات مجلس دوماي روسيه كاملا مطابق قانون و در فضاي رقابتي سالم برگزار شود، نتايج آنها واقعي باشد و ديدگاه ها واقعي مردم روسيه را منعكس كند.
پوتين به مقام هاي سازمان امنيت فدرال روسيه دستور داد تا تمام تلاش خود را براي جلوگيري از ملي گرايي افراطي و شعارهاي افراط گرايانه كه براي ايجاد تفرقه و دو دستگي در جامعه روسيه هدف گيري مي شوند، به عمل آورند.
وي تاكيد كرد، بايد از هر گونه مداخله خارجي در جريان برگزاري انتخابات و حيات سياسي روسيه جلوگيري شود.

اين گونه فناوري ها وجود دارد و در برخي از كشورها بكار گرفته مي شود. اين تهديد مستقيم عليه حق حاكميت روسيه است و دولت به اين گونه تلاش ها پاسخ مناسب خواهد داد.
رئيس جمهوري روسيه خاطرنشان كرد: در سال 2015 با تلاش سازمان هاي امنيتي روسيه بيش از 400 مامور اطلاعاتي خارجي در اين كشور شناسايي و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري شده است. / تور روسيه
وي افزود: سازمان هاي اطلاعاتي خارجي فعاليت هاي خود را در روسيه گسترش مي دهند و آمار و ارقام سال گذشته اين واقعيت را اثبات مي كند. 
پوتين ادامه داد: سازمان هاي ضداطلاعات روسيه در اين شرايط وظيفه خطيري دارند و بايد اطلاعات در مورد فعاليت هاي محرمانه، مسايل مربوط به نهادهاي حكومتي روسيه و مراكز نظامي و صنايع دفاعي كشور، مراكز انرژي و مراكز مهم علمي به خوبي محافظت شود. 
وي سازمان امنيت فدرال را موظف كرد، سيستم دفاعي ارتباطات و اطلاعات روسيه را تقويت كند.
رييس جمهوري روسيه خاطرنشان كرد در سال 2015 بيش از 24 ميليون حمله سايبري به سايت هاي اينترنتي دولتي روسيه انجام گرفته است.

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۳۱:۳۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

روسيه: از بشار اسد حمايت نمي كنيم

تور روسيه 

 

 

بين الملل > خاورميانه - وزارت خارجه روسيه اعلام كرد از بشار اسد حمايت نمي كند اما از مبارزه وي با تروريسم و همچنين از مبارزه اپوزيسيون و كرد هاي سوريه با گروه تروريستي موسوم به دولت اسلامي (داعش) حمايت مي كند.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از اسپوتنيك، ماريا زاخاروا، سخنگوي رسمي وزارت خارجه روسيه اعلام كردروسيه از رژيم بشار اسد، رئيس جمهور سوريه حمايت نمي كند اما از مبارزه وي با تروريسم و همچنين از مبارزه اپوزيسيون و كرد هاي سوريه با گروه تروريستي موسوم به دولت اسلامي (داعش - تور روسيه ) حمايت مي كند.

خانم زاخاروا در مصاحبه با روزنامه روسي "آرگومنتي اي فاكتي" ضمن اعلام اين مطلب گفت:" ما مي گوئيم نبايد با بي اعتنايي به دمشق به گروه هاي غيرقانوني اسلحه تحويل داد و سرنگوني رژيم از خارج كار فوق العاده غلطي است. ما تمام كارها را براي جلوگيري از حمله آمريكا به دمشق انجام خواهيم داد اما در مبارزه دمشق و اپوزيسيون سوريه از هيچكدام از انها پشتيباني نكرده ايم. ما از حق حاكميت سوريه و حقوق بين المللي دفاع مي كنيم".
به گفته سخنگوي رسمي وزارت خارجه روسيه تلاش ها براي حفظ يا سرنگوني رژيم از خارج راه به ناكجا آباد است. خانم زاخاروا خاطر نشان كرد:" تشكيلات مصنوعي مدت طولاني عمر نخواهد كرد و فرق نمي كند كه براي حفظ آن چقدر تلاش شود". تور روسيه ...


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۲۹:۵۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

روسيه: تركيه همچنان با كاميون براي تروريست ها سلاح مي فرستد


بين الملل > خاورميانه - تسنيم نوشت: وزارت دفاع روسيه اعلام كرد كه كاميون‌هاي سلاح همچنان از تركيه به دست تروريست‌ها مي‌رسد كه باعث ادامه درگيري‌ها در ادلب و حلب مي‌شود. 

به گزارش شبكه خبري روسيا اليوم، وزارت دفاع روسيه اعلام كرد كه محموله هاي سلاح همچنان از تركيه به دست تررويست ها مي‌رسد كه باعث ادامه درگيري در حلب و ادلب مي شود.

بر اساس اين گزارش، وزارت دفاع تركيه مسئوليت كامل ادامه درگيري ها در ادلب و حلب را بر عهده تركيه دانست.


تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۵۹:۲۱ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

بالگردهاي روسي به ايران مي آيد/ سه بالگرد پيشنهادي روسيه براي ورود به ناوگان هوايي ايران را ببينيد

اقتصاد > صنعت - شركت هاي روسي در پي قراردادهاي ميليون دلاري و توليد بومي محصولات خود در ايران هستند.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، شركت‌هاي زيرشاخه روستك از جمله يو‌اي‌سي (UEC)، كاماز (KAMAZ) و هلي‌كوپترهاي روسي (Russian Helicopters - تور روسيه ) در پي قراردادهاي ميليون دلاري و توليد بومي محصولات خود در ايران هستند.

شركت هلي‌كوپترهاي روسي، تنها سازنده بالگرد در روسيه و يكي ديگر از زيرشاخه‌هاي شركت روستك، به دنبال بازسازي همكاري‌ها و تجارت با ايران است.

الكساندر شربينين، جانشين مديركل شركت هلي‌كوپترهاي روسي در نمايشگاه هوايي سنگاپور گفته است: «ناوگان بالگرد ايران يكي از بزرگترين ناوگان‌ها در آسيا و بزرگترين ناوگان در خاورميانه است. اين كشور تجارب زيادي در حفظ و نگهداري انواع مختلف بالگردها دارد. ما در حال بررسي همكاري‌هاي مختلف در زمينه فعاليت‌هاي نگهداري هستيم و به توافقاتي در اين زمينه رسيده‌ايم.»

به گفته وي، «در زمينه بالگردهاي غيرنظامي، در حال مذاكره با شركاي ايراني هستيم و بر روي پيشنهادهاي مختلف تعدادي از مدل‌هاي مختلف بالگردها كار مي‌كنيم. پيشنهادهاي فعلي ما مدل‌هاي Mi-173، Mi-171E، Ka-32A11BC و خدمات پس از فروش به شركت‌هاي دولتي و خصوصي ايران است.» تور روسيه

در هفته‌هاي گذشته، هياتي از ايران براي بازديد از هلي كوپترهاي اين شركت روسي از جمله Mi-8/17 و Ansat كه در كارگاه‌هاي هليكوپترسازان ساخته شده‌اند، به روسيه آمده‌اند.

 

تور روسيه

 

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۵۷:۲۶ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

اوباما، تحريم‌هاي روسيه را تمديد كرد


بين الملل > اروپا - ايسنا نوشت: رييس‌جمهوري آمريكا تحريم‌هاي ضد روسيه را به دليل اتفاقات اوكراين براي يك سال تمديد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري اسپوتينك، براساس بيانيه منتشره از سوي كاخ سفيد باراك اوباما، رئيس جمهور آمريكا اعلام كرد :عملكرد و سياستي كه در اين حكم به آن اشاره شده است، هنوز تهديد بزرگي عليه منافع امنيت ملي و سياست خارجي آمريكا است.

اوباما ادامه داد: بنابراين وضعيت اضطراري ملي در حكم اجرايي شماره 13660 را براي يك سال ديگر تمديد مي كنم. ."

از مارس 2014 چندين كشور غربي در چند مرحله تحريم‌هايي را عليه كشور روسيه به اجرا گذاشته‌اند. اين تصميم به خاطر وضعيت شرق اوكراين و الحاق كريمه به روسيه گرفته‌ شده‌اند.

 

 

تور روسيه - سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۵۵:۱۷ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع:

جنگنده‌هاي روسيه به بمباران سوريه ادامه مي‌دهند


بين الملل > خاورميانه - ايرنا نوشت: بمب افكن هاي روسي در شبانه روز اخير به مراكز گروه تروريستي جبهه النصره در شمال اين كشور حمله كردند.

عمليات هوافضاي روسيه عليه گروه هاي تروريستي فعال در سوريه كه از حدود ماه پيش آغاز شده است حتي با وجود برقراري اتش بس در اين كشور (از اغاز هفته جاري) همچنان ادامه دارد و هواپيماهاي روسي مراكز تروريست ها را بمباران مي كنند.

به گزارش ايرنا، وزارت دفاع روسيه امروز (سه شنبه - تور روسيه ) اعلام كرد: بمب افكن هاي روسي در شبانه روز اخير به مراكز گروه تروريستي جبهه النصره در شمال اين كشور حمله كردند.
نيروي هوا فضاي روسيه در اين بمباران، آتشبارها و تسليحات سنگين تروريست هاي جبهه النصره را كه در حال حمله بودند در منطقه «نرب نفسه» نابود كرد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع روسيه، هواپيماهاي باري روسي با پرواز از پايگاه هوايي حميمم در استان لاذقيه سوريه بيش از 50 تن كمك هاي انساني را به مناطق نيازمند به اين كمك ها و تحت محاصره تروريست ها و صعب العبور منتقل كردند.

براساس گزارش انتشار يافته، با تلاش روسيه، بزرگان محلي و سران مناطق زيتون و تل ذهاب در استان دمشق با نمايندگان دولت سوريه قرارداد ترك مخاصمه امضا كرده و به اين ترتيب تعداد توافقنامه هاي محلي براي آتش بس در سوريه به 37 سند افزايش يافت.
در گزارش وزارت دفاع همچنين گفته شده كه آتش بس در سوريه رعايت مي شود و نيروهاي دولتي و گروه معارض كه اسناد اتش بس را امضا كرده اند، آن را نقض نمي كنند.

در همين حال رسانه هاي روسي از پيوستن داوطلبانه 1200 معارض سوري به آتش بس در شبانه روز اخير خبر داده اند.
روسيه اعلام كرده كه بمباران مواضع گروه هاي مسلح و تروريستي ضد سوري كه خارج از حوزه توافق آتش بس هستند، ادامه مي يابد. تور روسيه
روسيه در حدود شش ماه اخير با 70 فروند هواپيما و بالگرد نظامي مراكز تروريست ها را در سوريه بمباران كرده و خسارات بسيار سنگيني به گروه هاي تروريستي به ويژه داعش وارد كرده است.

آتش بس در سوريه از دقايق نخست روز شنبه به وقت دمشق با توافق مسكو و واشنگتن برقرار شده است.

 

 

تور روسيه / سفر به روسيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ساعت: ۰۹:۵۳:۵۰ توسط:زاهده سادات جبلي موضوع: